Pandemija debelosti: to sta 2 glavna krivca za debelost!

Pandemija debelosti: to sta 2 glavna krivca za debelost! (foto: Profimedia) Profimedia
29. 11. 2022

Debelost je že kar nekaj časa tudi globalni problem. Vse več je pretežkih otrok in vedno slabše rezultate imajo v športu. Kaj sta glavna krivca za to?

Ste tudi pri sebi opazili kakšen odvečen kilogram? Niste edini, po nekaterih podatkih naj bi že 54 % odraslih imelo prekomerno telesno težo, posebej problematično pa je to pri otrocih. 

Da je stanje zelo resno, govori tudi podatek, da vedno več otrok oboleva za sladkorno boleznijo. Po koncu epidemije smo se pogosto šalili tudi na račun teže, vendar je to sedaj postala zaskrbljujoča težava. Na debelost sami gledamo le estetsko in želimo shujšati, da bi bolje izgledali v kopalkah in da bi si bili bolj všeč. Vendar je potrebno v obzir vzeti tudi zdravstveni vidik. 

Veliko več je pacientov s sladkorno boleznijo, sledijo tisti z visokim krvnim tlakom. Zaradi debelosti se poveča tveganje za pojav hudih bolezni srca in pljuč, lahko doživite hormonsko neravnovesje in številne druge bolezni. 

Zaradi vseh naštetih težav, se debelost smatra kot vrsta bolezni, ki jo je potrebno odpraviti. 

Kaj pa sta glavna dejavnika, ki povzročata debelost pri večini ljudi? Odgovor vas ne bo presenetil, saj ste mu verjetno podlegli tudi sami: vedno bolj posegamo po hitri hrani in vedno manj se gibamo. 

Zato je eno glavnih priporočil prehod na normalno, uravnoteženo prehrano in sprememba življenjskega sloga, predvsem v smislu povečanja telesne aktivnosti. 

Velika nevarnost so prehranske diete, h katerim se pogosto zatečejo tisti, ki želijo izgubiti odvečne kilograme. Običajno imajo diete kratkoročen učinek, teža pa kmalu pride nazaj, oziroma se še poveča. Prav tako je izjemno škodljivo izogibati se določeni skupini živil ali hranil (npr. ogljikovim hidratom), saj to v telesu povzroči kaos in veliko pomanjkanje snovi, ki jih potrebuje za normalno delovanje. 

Zato je pomembno, da se, ko se odločite za proces hujšanja, obrnete na svojega zdravnika. Tudi pri prehrani in gibanju boste potrebovali pomoč strokovnjakov, vsaj na začetku, dokler ne ujamete ritma in se naučite osnov.

Začnete lahko tudi sami, tako da ugotovite, kakšne nezdrave navade imate in jih skušate zamenjate z zdravimi. Na primer namesto sokov začnite piti navadno vodo in se redno odpravite vsaj na krajši sprehod, če za daljšega ni časa.