TI napotki vam lahko olajšajo menstruacijo med vadbo

TI napotki vam lahko olajšajo menstruacijo med vadbo (foto: Profimedia) Profimedia
24. 1. 2023

Vsaka ženska menstruacijo doživlja drugače. Nekaterim tudi med menstruacijo ustreza vadba, medtem, ko drugim nikakor ne. 

Menstruacija lahko sicer vpliva na vašo vadbeno rutino, ki pa je med ciklom ni potrebno opustiti, le prilagoditi. 

Kaj je potrebno upoštevati pri vadbi med menstruacijo?

Prvi dan menstruacije lahko brez slabe vesti vzamete odmor od vadbe

Od posameznice do posameznice je odvisno kakšne rutine se poslužuje med menstruacijo, toda na splošno si lahko prvi dan menstruacije vzamete čas za počitek. Preostale dneve, pa se lahko odpravite na telovadbo oziroma izvajate nežnejše vadbe.

Izberite lažje oblike vadbe

Ženskam z večjimi simptomi predmenstrualnega sindroma oziroma menstrualnimi težavami lahko koristijo lažje vaje, kot so joga, pilates, lahkotno raztezanje, hoja in podobne vaje, ki pripomorejo k lajšanju bolečih menstruacij ter spodbujajo pretok krvi. Menstruacije so ključni čas, ki ženske spodbuja, da prisluhnejo svojemu telesu in spremenijo svojo vadbeno rutino glede na potrebe svojega telesa v tem obdobju. Med menstruacijo se ni treba 100-odstotno držati svoje vadbene rutine, temveč v prvi vrsti poskrbite za svoje dobro počutje.    

Ne pretiravajte

Medtem ko so različne telesne dejavnosti dobrodošle tudi med menstruacijo,  lahko pretiravanje dejansko povzroči utrujenost in poškoduje vaše telo v tem obdobju. Če imate boleče menstruacije, imenovane tudi dismenoreja, dobro veste, kako neprijeten je lahko ta čas v mesecu. Dobra novica je, da lahko vaje, kot je lahkotna hoja, pomagajo zmanjšati te simptome.    

Vaje, ki se jih med menstruacijo raje izognite

Tako kot so nekatere dejavnosti morda primernejše za udeležbo med menstruacijo, obstajajo tudi nekatere vaje, ki se jim boste morda želeli izogniti ali pa jih vsaj prilagoditi. Če se počutite nenavadno utrujeni, boste morda želeli zmanjšati intenzivno kardiovaskularno vadbo ali vadbo vzdržljivosti. V tem času veliko žensk poroča o povečanju napora, zato se zmerno težke vaje v tem času zdijo veliko težje. Poslušajte svoje telo ter kaj vam ustreza. Tudi med menstruacijo lahko izvajate različne vadbe, vendar zmanjšajte intenzivnost, še posebej, če se počutite utrujene.

Vir: healthline