TO so 3 najpogostejše športne poškodbe (kako jih preprečiti in kako si pomagati)

športne poškodbe: zvit gleženj (foto: Profimedia) Profimedia
23. 1. 2023

Športne poškodbe so tabu vsakega športnika. Po drugi strani je telovadba ob vodenju aplikacij in Youtube posnetkov v razcvetu – in čeprav ima veliko prednosti, lahko pomeni tudi večje tveganje, da se poškodujete. 

Brez trenerja joge, ki bi vas popravil pri izvajanju tako zahtevnih vaj, kot je joga, ali trenerja teka, ki bi popravil vaš korak, bo do poškodb zagotovo prišlo. Če ste poškodovani, se čim prej naročite pri specialistu,  sicer pa poglejmo, katere so najogostejše športne poškodbe. 

Pogoste poškodbe pri teku

Tek je odlična oblika kardiovaskularne vadbe, vendar se ob nepravilnem načinu teka kaj hitro lahko poškodujete. Tek po novem terenu ali tek po trših površinah, nošenje nepravilne obutve, zategnjene mišice v mečih ali pomanjkanje moči mišic v mečih, pretiravanje in neustrezen tempo so pogosti vzrok za športne poškodbe. 

Ko so mišice nog preobremenjene, ko tečete, pa tudi ko le hodite lahko začutite bolečino na sprednji strani nog, običajno na obeh straneh golenice. Pogosti so tudi zvini gležnjev, če nimate ustrezne drže med tekom. Nastopi lahko tudi plantarni fasciitis. To je takrat, ko vas boli podplat, ko hodite, tečete ali stojite. Lahko se pojavi na obeh stopalih ali le na enem.

športne poškodbe: zvin gležnja Profimedia

športne poškodbe: zvin gležnja

Kako preprečiti športne poškodbe pri teku?

Vas bolijo mišice na nogah? Obstajajo preproste vaje zato, kako si lahko pri tem pomagate.

Stojte naravnost, nato pa se dvigujte na prste na nogah in spuščajte na pete.  To je vaja za krepitev nog. Vajo ponovite 15-krat. Prav tako je pomembna pravilna obutev.

Vašo tekaško držo preizkusite in analizirajte v športni trgovini - morda boste morali obuti nekoliko večjo športno obutev, da vas ne bo utesnjevala. Prav tako bodite pozorni na svojo okolico, ko ste zunaj (npr. upočasnite, če pot postane makadamska ali neravna).

Potreben je počitek

Če je prepozno, vse zgoraj naštete poškodbe zahtevajo počitek. Če imate zvit gleženj, poskrbite, da bo noga nekoliko višje, recimo na kupu  blazin, hladite jo z ledom in si privoščite počitek. Utrujenost mišic in plantarni fasciitis na drugi strani najverjetneje zahtevata le nekaj dni odmora.

Joga in športne poškodbe

Najpogostejša poškodba pri jogi je zvin zapestja, ker nosijo veliko težo, vendar pogosto nimamo dovolj moči v rokah. Pojavijo se lahko tudi bolečine v spodnjem delu hrbta. 

Kako preprečite športne poškodbe pri jogi?

Pomembno je, da pred izvajanjem joge ogrejete zapestja. Še en izjemno preprost način za povečanje moči zapestja je stiskanje žogice za stres, medtem, ko gledate televizijo – pazite le, da vajo izvajate izmenično, vsakič z drugo roko. Če vas boli križ, izvajajte položaj otroka - način počivanja, ki razteguje hrbtenico. 

ženska izvaja pozo joga - child pose. Profimedia

ženska izvaja pozo joga - child pose.

Kako si lahko pomagate, ko nastopi bolečina

Če vas boli hrbtenica, počivajte in si privoščite športno masažo. Kar zadeva zapestja, bo morda potreben počitek, lahko pa uporabite tudi opornico ali kompresijo za dodatno podporo.

Pogoste športne poškodbe pri igranju tenisa

Zagotovo je ena najpogostejših poškodb pri tenisu teniški komolec. To posebej vključuje območje, kjer se mišice in kite podlakti pritrdijo na zunanji kostni del (lateralni epikondil) komolca. Običajno je to povezano s šibkostjo v ramenskem obroču ali slabo tehniko. 

športne poškodbe - teniški komolec Profimedia

športne poškodbe - teniški komolec

Kako preprečite te športne poškodbe

Za pripravo telesa je nujno temeljito ogrevanje. Poskusite nekaj preprostih vaj za gibljivost zgornjega in spodnjega dela telesa, uporabite oporne trakove, da aktivirate mišice ramenskega obroča – in, kar je bistveno, ne pozabite na ogrevanje.

Kako si lahko pomagate, če se pojavijo poškodbe?

Počivajte, hladite prizadeto območje in vzemite nesteroidna protivnetna zdravila. Če simptomi ne izginejo po 7 do 10 dneh, se posvetuje s fizioterapevtom ali zdravnikom. Če se simptomi ponovno pojavijo, ko nadaljujete z igranjem, je priporočljivo preveriti svojo tehniko igranja ali poiskati ustreznega trenerja.

Viri: https://bit.ly/3WqxwQk