To so navade, ki bi jih (po našem mnenju) morali obdržati pozimi

To so navade, ki bi jih (po našem mnenju) morali obdržati pozimi (foto: profimedia) profimedia
15. 12. 2020

Za dobro počutje in zdravje lahko veliko naredimo sami, vendar ne smemo prekiniti nekaterih navad, ki nam pri tem pomagajo. 

Narava je prešla v zimsko spanje in najraje bi tudi sami preživeli hladne temne dni pod odejo z vročo čokolado v roki. In medtem ko se popolnoma strinjamo, da se moramo decembra tu in tam razvajati (tudi z vročo čokolado!), pa menimo, da bi moralo zdravje biti v ospredju. 

Škoda bi bilo, da bi pozimi zboleli, ker ste začasno prekinili z zdravimi navadami, ki jih pridno utrjujete čez leto. Tu je naš seznam navad, ki jih ne bi smeli opustiti: 

Gibanje v naravi

Že res, da je hladno, blatno in vedno nekaj pada, ampak to ne bi smel biti razlog, da več mesecev preživite med štirimi stenami. Če vam ni do rekreacije na prostem, si vzemite vsaj čas za sprehod. Toplo oblečeni se boste lahko sprostili v gozdu in izkusili prednosti hoje. Doma pa se pogrejte s skodelico čaja. 

Sproščanje in čas zame

Ker imate tudi vi v tem obdobju verjetno več opravkov in dodatnih obveznosti, je še toliko bolj pomembno, da najdete čas zase. Da se, če se hoče! Utrujeni ali celo izgoreli ne boste nikomur v pomoč: delo ne bo dobro opravljeno, božični nakupi bodo morali počakati, obiskovanje sorodnikov bo morda ukinjeno ... 

Poskrbite, da boste vedno naspani in vsak teden vsaj nekaj časa posvetili stvarem, ki jih imate radi. 

Načrtovanje prehrane

V decembru zaradi praznikov to pride še bolj v poštev. Seveda ne pravimo, da se morate odpovedati vsem prazničnim slaščicam, ampak da boste z načrtovanjem prehranjevanja uspešno prišli v novo leto brez odvečnih kilogramov. 

Za cel teden določite, kaj boste kuhali in kdaj boste jedli drugje (na zabavah, pri sorodnikih ...). Uživajte tudi v slanih in sladkih slaščicah, a v omejenih količinah.

Vadba

Tu pač ne popuščamo - vadbe ne bi smeli opustiti v nobenem obdobju (niti poleti, niti pozimi), saj z njo naredimo veliko dobrega za zdravje, gradimo na samopodobi, smo bolje pripravljeni na nepredvidljive situacije, sproščamo hormone sreče ... 

Torej za vadbo vedno najdite čas!

To so glavne navade, ki bi jih morali obdržati, poleg tega pa priporočamo tudi:

  • da dodatno vlažite zrak,
  • pogosto zračite,
  • poskrbite za druženje tako ali drugače,
  • najdete načine za premagovanje stresa,
  • načrtujete praznike v naprej,
  • se vsak dan trudite utrjevati odnose z bližnjimi ...

... in predvsem ne pozabite uživati!