Tukaj se skriva ... vaš razlog, zakaj ste neprestano utrujeni!

Tukaj se skriva ... vaš razlog, zakaj ste neprestano utrujeni! (foto: Profimedia) Profimedia
14. 10. 2022

Še niste uspeli ugotoviti, zakaj vas neprestano daje utrujenost? Tu so možni razlogi. 

Ali od trenutka, ko vstanete, razmišljate le o popoldanskem počitku in kdaj si boste lahko vzeli čas zanj? Potem morate končno najti razlog vaše utrujenosti in z njo opraviti. Presenečeni boste, kaj vse lahko naredite, če ste polni energije! 

Skrajni čas je, da se v službi ali kje drugje prikažete naspani in polni energije. Ne bodite tisti "večni zaspanec", ki se privleče kot megla. 

Je kateri od teh razlogov kriv za vašo utrujenost? 

Nimate nikakršnega spalnega urnika ...

pravzaprav do tega trenutka niste vedeli, da kaj takšnega sploh obstaja. No, potem veste, v katerem grmu tiči zajec. Najbolj verjeten razlog je, da telesu ponoči ne ponudite dovolj časa za počitek, zato ne more pravilno delovati. Če boste hoteli rešiti problem, boste morali zvečer določiti uro, ob kateri se odpravite spat. Vztrajajte vsaj kakšen mesec. Zjutraj pa se prebujajte ob približno istem času tudi na proste dneve. 

Z vaše počutje je lahko kriva hrana.

Verjetno ste takoj pomislili na sladkarije in nezdrave prigrizke. Ja, tudi to prispeva k povečanju teže in hitremu padcu krvnega sladkorja, a to ni vse. Ni nujno, da jeste nezdravo, morda je z vašo prehrano narobe kaj od naslednjega: 

  • Sledite kakšni nizko kalorični dieti, ki vključuje malo hranil in ste pogosto lačni. Telo ne more dobiti energije, ki jo zelo potrebuje. 

  • Vaša prehrana vsebuje premalo beljakovin. Eden od znakov pomanjkanja te snovi je utrujenost. 

  • Pojeste veliko hrane in zaposlite prebavo, zato telo vso energijo porabi že tukaj. Poleg tega takšna hrana lahko povzroči občutek napihnjenosti in obliv vročice. 

  • Jeste ob različnih urah in kar imate pri roki. S tem zmedete prebavni sistem in želodec, ki je preobremenjen ali pa prazen dolgo časa. 
Kako se spopadate s stresom? 

Ali je to sploh na vašem urniku? Ste našli najbolj učinkovit za spopadanje s stresom? Če je odgovor na oboje ne, potem vas preganja stres - vas in vaš spanec. Se vam pogosto zgodi, da sanjate o delu, ali pa ne morete zaspati, ker vas skrbi, kaj bo jutri? Lahko je kriv tudi za slabe odločitve pri prehrani, zato je nujno, da ukrepate. 

Tu vam lahko zelo pomaga gibanje v kakršnikoli obliki. Že sprehod bo vsaj malo zbistril vaše misli, po njem se boste počutili bolje. Izberite vadbo ali obliko gibanja, ki vam bo všeč in jo redno izvajajte. 

Ne pozabite niti na svoje hobije - lotite se jih takoj, ko bo mogoče (še letos torej!). 

Premalokrat ste zunaj!

Dneve preživljamo v zaprtih prostorih, kamor se pripeljemo z avtom ali javnim prevozom. Ko smo doma, počivamo ali pospravljamo, za vikend morda odidemo na obisk. Zmanjka pa časa, da bi za kakšno uro skočili v gozd, se odpravili na izlet v naravo ali le na bližnji hrib. Primanjkuje vam zraka, tistega pravega, ki diši po smrekah ali po dežju, po jeseni ... 

Poleg tega se morda ne zavedate, da čez dan dihate precej plitko. Vzemite si nekaj minut vsak dan in naredite nekaj globokih vdihov.