3 preproste in hitre strategije za hujšanje, ki delujejo – preverjeno!

20. 6. 2021

Preverimo še enkrat, na kaj se je treba med drugim osredotočiti, ko se odločimo za hujšanje. Stroka na seznam postavlja naslednje ...

Slika 1/3

POSTAVLJANJE CILJEV

Veliko programov za hujšanje se začne s postavljanjem cilja. In raziskave kažejo, da ustvarjanje posebnega 'namena' dejansko motivira k spremembi vedenja. Ne glede na to, ali je vaš cilj izgubiti določeno težo, jesti bolj zdravo ali več telovaditi, deluje.

Ker pa samo fizična aktivnost verjetno ne bo pripeljala do znatne izgube teže, je kombinacija ciljev najučinkovitejša, ko gre za motivacijo za doseganje ciljev.

● TODA KOLIKO CILJEV NAJ BI SI POSAMEZNIK SPLOH POSTAVIL?

Študija je pokazala, da je več verjetnosti, da boste vnesli spremembe in posledično shujšali, če si boste cilje postavljali redno.

○ Vendar ni konkretnih dokazov o tem, kakšno naj bi bilo število teh ciljev.

Nekoč so tudi menili, da morajo biti cilji specifični – denimo, izgubiti pol kilograma na teden, dokler ne izgubite skupaj 10 kilogramov v obdobju xy (ali še podrobneje).

Novejše študije kažejo, da to morda ni potrebno pri vseh – podatki so namreč pokazali, da je določanje ciljev učinkovito tudi, če cilji niso tako specifični. Ko je denimo cilj, da boste bolj aktivni, namesto, vsak dan bom pretekel/a deset minut.

Vendar pa ...

● BI MORALI BITI CILJI VELIKI ALI MAJHNI?

Ena od raziskav, ki je preučevala postavljanje ciljev, je pokazala, da je bilo postavljanje ciljev učinkovito, če so bili cilji zahtevnejši, javno predstavljeni ali pa skupni.  

Posameniki, ki so imeli večje cilje (denimo izgubiti 20 kg v treh mesecih), so izgubili več teže kot tisti z manjšimi cilji (denimo izgubiti 5 kg v treh mesecih).

Rezultat je bil enak pri ciljih, povezanih s telesno aktivnostjo – kar kaže na to, kako pomembno je v resnici postavljanje ciljev.

Profimedia

 

 

Značke: dieta hujsanje