3 znaki, da si vaše telo pravzaprav ŽELI telovadbe

3 znaki, da si vaše telo pravzaprav ŽELI telovadbe (foto: Profimedia) Profimedia
24. 9. 2021

Pri vadbi je pomembno, da poslušamo telo. Sporočilo nam bo, kdaj je čas, da prilagodimo vajo, kdaj je čas, da si vzamemo dan za počitek in kdaj je treba upočasniti, da si ne bi pridelali poškodbe. Pa tudi to, kdaj si telo pravzaprav želi telovadbe.

Je čas, da v svojo rutino vključite nekaj gibanja?

Redno gibanje ima navsezadnje veliko dobrodejnih učinkov – za telo in duha. Srečnejši boste, manj napeti, z rednim gibanjem boste poskrbeli za močne kosti in se okrepili. In če se ne gibate dovolj – oziroma ne toliko, kolikor si želi vaše telo – zamujate vse to in še več.

V nadaljevanju so predstavljeni 3 znaki, s katerimi vam telo sporoča, da si želi gibanja.
In hvaležno vam bo, če mu boste prisluhnili.   

1. Že dlje časa ste povsem brez energije

In ne pomaga niti skodelica močne črne kave.

Malo se preznojite. Kot je za spletno stran Well+Good povedal Jonathan Leary, doktor kiropraktike, se začno med vadbo v možganih sproščati endorfini, ki vas prebudijo bolje kot kofein ali katerikoli drug od energijskih napitkov. Endorfini so hormoni dobrega počutja, delujejo pomirjevalno in hkrati krepijo tudi imunski sistem.

Ne veste, česa bi se lotili? Zaplešite. Ali pa zjutraj naredite pozdrav soncu, zaporednje nežnih vaj, za katere je znano, da prebujajo.

2. Težko se osredotočite

Že 15 minut strmite v ekran … In ne veste, kaj napisati kot odgovor na zadnje e-poštno sporočilo. To je resen znak, da je čas za telovadbo. Če ne drugega, boste pregnali vsaj možgansko meglo.

Aerobne vadbe, kot je hoja, tek in kolesarjenje, bodo aktivirale dopaminske receptorje in dopamin ima pomembno vlogo pri kognitivnih funkcijah – spodbuja mišljenje. Zato preveliko pomanjkanje lahko povzroča nemotiviranost in brezvoljnost.

Dopamin poživljajoče vpliva na srce, krvni obtok in presnovo. Učinek: smo dejavni, živahni in dobre volje.

Dobra novica: da se začne po vaših žilah pretakati dopamin, potrebujete le dobri dve minuti kardio vadbe.

3. Vaše mišice so povsem zakrčene

Ta zakrčenost, togost mišic, pa tudi bolečine v sklepih se pogosto pojavijo, ko ne gibamo dovolj, je za Well+Good povedala Katie Sun Worrall, fizoterapevtka.

Zato je najboljši način za preprečevanje zakrčenosti redna telesna aktivnost.

Hoja, tek, joga, kolesarjenje, dvigovanje uteži ali katerakoli druga vadba po vaši izbiri – vse je dobro za vaše zdravje in dobro počutje. Dolgoročno.

Z drugimi besedami: če se ta trenutek spopadate z bolečinami, ki so morda rezultat dela od doma, je najboljše zdravilo potenje. Ki mu sledi nežno raztezanje.

Preverite: