Kdaj natanko bi se morali tehtati, če poskušate shujšati

Kdaj natanko bi se morali tehtati, če poskušate shujšati (foto: Profimedia) Profimedia
16. 5. 2022

Tehtanje je eden izmed najpreprostejših načinov za spremljanje rezultatov. Toda najbolj uporabne informacije boste dobili, ko se boste tehtali ob pravem času.

Kako določiti najboljši čas za tehtanje, kako pogosto bi se morali tehtati in kaj storiti, če tehtanje povzroča več škode kot koristi.

Najboljši čas za tehtanje

Čeprav lahko težo preverite kadarkoli v dnevu (ali ponoči), boste dobili najbolj natančne rezultate, če boste na tehtnico stopili takoj zjutraj, svetujejo strokovnjaki klinike Cleveland. To je po tem, ko ste izpraznili mehur, vendar preden si privoščite zajtrk ali požirek jutranje kave. Če se boste tehtali pozneje v dnevu, to lahko povsem spremeni vaše rezultate.

Prav tako se priporoča tehtanje na isti dan vsak teden. Razlog za to je zelo preprost: stehtajte se v nedeljo zjutraj, po sobotnem obisku restavracije, in vaše številka bo zelo verjetno višja kot običajno.

Dr. Lisa R. Young, strokovnjakinja za prehrano in profesorica na Univerzi New York, ravno zato priporoča za tehtanje torke. "Ponedeljek je preblizu vikendu. Po torku pa imate še večino tedna, da izboljšate svoje navade," je povedala za revijo Live Strong.

Seveda lahko izberete katerikoli dan, ki vam ustreza – pomembno je le, da ste dosledni.

Kako pogosto naj bi se tehtali

Profimedia

Raziskava je pokazala, da je dnevno tehtanje lahko najučinkovitejše. V študiji iz leta 2019, ki je bila objavljena v Journal of Behavioral Medicine, so odrasli, ki so se tehtali šest ali sedemkrat na teden, v enem letu izgubili približno 1,7 odstotka svoje teže. Tisti, ki so se tehtali enkrat na teden, niso izgubili teže.  

Vendar se vsi strokovnjaki ne strinjajo, da je vsakodnevno tehtanje najučinkovitejše.

Tehtanje je lahko dvorezen meč. Postane lahko stresno, zlasti, če se boste bolj osredotočali na to, da bi dosegli določeno številko, namesto na prevzemanje zdravih prehranjevalnih navad in rednega gibanja, ki podpira dolgoročni uspeh. Lahko torej povzroči obsedenost s težo, česar si ne želite.

Zato veliko strokovnjakov priporoča tehtanje enkrat na teden. Nič več in nič manj.

Varnega in uspešnega hujšanja ni mogoče najti znotraj manjših nihanj telesne teže, kar se dogaja vsak dan. Bolje je oceniti napredek po daljšem časovnem obdobju, ki ste ga namenil vadbi in prevzemanju novih zdravih navad.

Predvsem pa ne pozabite: tehtanje je le en košček sestavljanke!

Vendar pri tej navadi obstaja izjema!

Če ste imeli v preteklosti motnje hranjenja ali je bila tehtnica razlog za anksiozne napade, se tehtanju povsem izognite, svetuje strokovnjakinja. O teh težavah pa se vedno pogovorite s strokovnjakom.
Preverite:
Profimedia