Sobno kolo je odlična izbira za vzdrževanje kondicije tudi pozimi (Video: 20-minutni intervalni trening)

Sobno kolo je odlična izbira za vzdrževanje kondicije tudi pozimi (Video: 20-minutni intervalni trening) (foto: profimedia) profimedia
13. 12. 2020

Sobno kolo je v resnici zelo priročna naprava, saj jo lahko uporabljajo prav vsi zdravi ljudje, tudi tisti s prekomerno težo, za vadbo ne potrebujete nikakršnih spretnosti, možnosti poškodbe ali nesreče so zares minimalne.

Sobno kolo je odlično posebno za zimske, meglene dni, ko nikakor ne najdemo volje za trening v naravi, a vseeno želimo obdržati dobro telesno pripravljenost. Posebno to zimo, ko so fitnes centri zaprti je sobno kolo lahko odlična rešitev za redni kardio trening.

Za moč in vzdržljivost

Sobno kolesarjenje tako kot tisto pravo - izboljšuje in ohranja vaše zdravje, no edino panorama ni tako zanimiva. Je večstranska fitnes naprava (izboljšuje vašo moč in vzdržljivost), ki zajema vse glavne mišice na nogah. Pri kolesarjenju je zelo majhna obremenitev na vaše sklepe in je alternativa teku (zato je poleg plavanja, kolesarjenje zelo priporočljivo osebam, ki so pretežke ali se rehabilitirajo po poškodbi). Izboljšuje tudi vaš kardiovaskularni sistem in vam prečisti pljuča ter poveča njihovo kapaciteto.

Sobno kolo kuri kalorije in vam ne pomaga ravno razširiti – nabildati vaših mišic (poglejte kako izgledajo vrhunski kolesarji). Bolj verjetno je, da boste na kolesu shujšali in učvrstili vašo zadnjo plat, mišice okoli pasu ... Kolesarjenje vam bo učvrstilo jedro telesa – vezni del (mišice, ki povezujejo zgornji in spodnji del telesa). Med kolesarjenjem lahko delate tudi vaje za roke, če imate v bližini kakšne uteži.

Ni moteče za okolico

Ena izmed prednosti sobnega kolesa je tudi ta, da lahko ob zmerno hitrem vrtenju pedal berete, gledate televizijo ali pa se pogovarjate. Je tudi tiha naprava, tako da z njim ne boste vznemirjali sostanovalcev.

Da bo učinek aerobne vadbe na sobnem kolesu kar se da dober, kolesarite vsaj 3 do 5 krat na teden vsaj 30 minut, a bolje več - vsaj 45 do 60 minut. Zelo primeren in učinkovit je inetrvalni trening - ko menjajte intenzivno in manj intenzivno vadbo.

Primer odličnega 20-minutnega treninga:

Prestave

Sobno kolo ima kot navadno kolo ročko za prestav,e s katero določamo s kakšno močjo bomo vrteli pedala, seveda ima tudi uro in meri prevožene kilometre, hitrost, okvirno porabo kalorij in srčni utrip. Cena sobnega kolesa se giblje od 150 evrov naprej, seveda pa je bolje dati 100 -200 evrov več, ker bo trening na boljšem sobnem kolesu veliko udobnejši.

Kaj je aerobna vadba?

Aerobna vadba je aktivnost, ki vsebuje ritmično in nenehno gibanje veliko mišičnih skupin. Srce in pljuča morate delati močneje kot je normalno.

Izračun najmanjšega še dovoljenega utripa za aerobno vadbo in največjega.

Minimalna srčni utrip = (220 – vaša starost) x 0.60
Maksimalen srčni utrip = (220 – vaša starost) x 0.90