Ali veste, kako dolgo morate držati desko, da bo vaja zares učinkovala?

Ali veste, kako dolgo morate držati desko, da bo vaja zares učinkovala? (foto: Profimedia) Profimedia
5. 4. 2022

Vaja je preprosta. No, koncept vaje je preprost. Toda ali ste se že kdaj vprašali, kako dolgo bi pravzaprav morali vztrajati v položaju deske, da bi dosegli kar najboljše rezultate?

Zakaj bi sploh izvajali vajo deska? 

Vaja med drugim krepi mišice jedra. Moč jedra pa zagotavlja stabilnost. S tem, ko okrepite jedro, poskrbite za boljše ravnotežje in zmanjšate možnosti za poškodbe. Opravljanje vsakodnevnih nalog postane veliko lažje.

Kako dolgo bi morali držati desko? 

Odgovor ni tako preprost. Vajo lahko izvajate vsak dan, je za revijo Women's Health povedal osebni trener Albert Matheny, toda čas izvajanja se lahko giblje od 10 sekund do minute.

Zakaj? Ker je forma tista, ki je najpomembnejša! »Cilj je ohraniti popolno formo – zato vajo izvajajte le tako dolgo, dokler lahko to formo obdržite.«

Pri čemer je povsem v redu, če začnete s krajšimi seti in čas izvajanja vaje postopoma podaljšujete. Tudi s krajšim izvajanjem lahko dosežete solidne rezultate, meni trener.

Če se boste odločili za krajše sete, trener Doug Sklar predlaga, da v položaju deske ostanete 10 sekund, naredite 5- do 10-sekundno pavzo in spet ponovite … Skupaj pa naredite od 3 do 6 ponovitev.

Če pa želite povečati težavnost vaje, to lahko storite tako, da še bolj napnete trebušne mišice ter mišice zadnjice in nog. Težavnost lahko spremenite tudi z izvajanjem več različic vaje. Primer: dviganje in spuščanje (s komolcev na dlani in nazaj), dotik ramen, izteg roke in noge v položaju deske …

Toda če niste dovolj pripravljeni, se ne smete siliti dlje, kot je zares potrebno! S tem tvegate poškodbe, saj lahko močno obremenite spodnji del hrbta, opozarja trener. Ko nastopi utrujenost, boste zagotovo začeli spuščati zadnjico. In tu se izpostavite nevarnosti za poškodbe.
Bi radi vajo občasno zamenjali? Preverite ...