Poznate vajo "jumping jack"? Povemo vam, zakaj se je morate lotiti kar takoj!

Poznate vajo "jumping jack"? Povemo vam, zakaj se je morate lotiti kar takoj! (foto: Profimedia) Profimedia
3. 2. 2022

Poglejmo, na kaj vse lahko vpliva le ena vaja, za katero ne potrebujete pripomočkov in jo lahko izvajate skoraj kjerkoli. 

Ne, ena sama vaja ni zadosti, da bi prišli v formo, shujšali, oblikovali mišice, postali močnejši in hitrejši ... Za to so potrebne raznolike vadbe, ki se osredotočajo na celo telo. Vseeno pa v svojo vadbeno rutino skušajte večkrat vključiti "jumping jack" poskoke, saj vam lahko prinesejo marsikaj dobrega. 

Najprej poglejmo, kako se vaja pravilno izvede: 

Pri vaji izvajate poskoke, vendar ne "navadne". Začnete v razkoračenem položaju in skočite v sonožnega ter obratno. Temu sledijo roke, in sicer iz odročenega položaja zgoraj – kadar smo v razkoraku, v odročeni položaj spodaj – kadar smo v sonožnem položaju.

OPOZORILO: V primeru zdravstvenih težav poskokov ne izvajajte. 
Z vajo krepite stranske trebušne mišice in hrbet, ima pa še nekaj dobrih posledic:
  • Vajo zlahka nadgradite

Vajo lahko stopnjujete v neskončnost, zato nikoli ne bo prelahka, hkrati pa je primerna za vse stopnje fizične pripravljenosti. Lahko npr. izvajate manj ponovitev v počasnem ritmu, se osredotočite na pravilno izvedbo, in ko to osvojite, povečate hitrost, čez čas še ponovitve. 

Če ste v boljši kondiciji, lahko začnete z večjim številom ponovitev in hitrejšim ritmom, potem pa ponovitve le povečujete. Ali pa se tu in tam izzovete in vajo izvajate do izčrpanosti (še vedno pazite na pravilno izvedbo!).

  • Dobra izbira za ogrevanje

V ogrevanje pred vadbo vključite tudi poskoke, saj 

  • zvišajo telesno temperaturo
  • pospešijo pretok krvi
  • dvignejo srčni utrip
  • ogrejejo mišice in jih pripravijo na napor

  • Močnejše kosti

Za to vas še ne skrbi, v pozni starosti pa vam bo prišlo še kako prav, da ste nekoč poskrbeli za zdravje svojih kosti. Z vajo jih namreč lahko na dolgi rok utrdite in povečate njihovo gostoto. To pomeni, da se kasneje v življenju lahko izognete ali vsaj zakasnite bolezni kot je osteoporoza, artritis, bolezen krhkih kosti ...

  • Večja gibljivost

Zaradi sedečega načina življenja vsi izgubljamo obseg gibljivosti, boki so bolj zaprti in verjetno ne zmorete kakšne vaje, ki ste jo zlahka naredili kot otrok. To lahko popravite z rednim raztezanjem, vadbami kot je joga in tudi s poskoki jumping jack. 

Vaja bo izboljšala splošno gibljivost, kar vam bo pomagalo tudi na drugih področjih v življenju, npr. že pri preprostih opravilih kot je zavezati vezalko na čevlju, kaj pobrati, igra z otroki, druge vrste vadbe, ki jih še izvajate ... 

  • Boljše počutje v trenutku

To je posledica vaje, ki jo boste opazili najhitreje, lahko tudi že v nekaj minutah. Kakor verjetno že veste, se med vadbo v telesu proizvajajo hormoni sreče in jumping jack ni nobena izjema. Hormon endorfin na primer poskrbi, da občutite sproščenost in veselje, na dolgi rok pa ne boste le izboljšali razpoloženja, ampak se tudi počutili samozavestnejše in bolj zadovoljne s svojim življenjem nasploh. Posebno če vztrajate toliko časa, da vaja skupaj z drugimi oblikami vadbe začne vplivati na vaše telo, oblikovati mišice in izgubiti kakšen kilogram. 

  • Za normalno delovanje srca

Poskoki lahko pomagajo izboljšati kroženje krvi in kisika po telesu, znižati previsok krvni tlak in LDL (slab) holesterol, kar pomaga srcu, da lahko normalno deluje. S tem posledično preprečite debelost in težave, ki bi jih le-ta prinesla (srčne bolezni, možnost kapi ali infarkta). 

To se lahko zgodi ob rednem izvajanju vaje in zdravim ter uravnoteženim življenjskim slogom. Ob nekajkratnem izvajanju poskokov tega verjetno ne boste izkusili.

  • Močnejši trup

Kot smo že omenili zgoraj, poskoki jumping jack poskrbijo za utrjene trebušne mišice. Poglejmo podrobneje.

Ko skačete, dobro razgibate stabilizacijske mišice (ki trup držijo pokonci). Poleg tega aktivirate tudi stranske in prednje trebušne mišice, jih okrepite in ojačate trup, kar opazite pri drugih vajah, ko ste stabilnejši, imate več moči in lahko naredite več ponovitev. 

S trdnim trupom boste tudi zmanjšali možnost za poškodbe, saj boste druge oblike vadb lahko izvajali pravilno in učinkoviteje.