Vaja za čvrsto telo, ki jo lahko naredite kjerkoli (brez pripomočkov in športnih oblačil)

Vaja za čvrsto telo, ki jo lahko naredite kjerkoli (brez pripomočkov in športnih oblačil) (foto: profimedia) profimedia
22. 8. 2020

Namesto športnih pripomočkov boste uporabili steno, in ko osvojite vajo, lahko hkrati tudi berete ali spijete kozarec limonade. Ste že uganili, kaj bomo počeli?

Vaja ni nič novega in ste jo zagotovo že izvajali. Prihranila bo izgovore, kot so "nimam časa" ali "nisem športno oblečen/a", saj jo lahko izvajate zares kjerkoli (ja, tudi med malico v službi) in ne vzame veliko časa. Lahko jo naredite celo večkrat v dnevu. O čem govorimo?

Sedenje ob steni

Najprej poglejmo, kako pravilno naredite vajo: 

S hrbtom se naslonite na steno, kot bi se usedli. Noge naj bodo pokrčene pod kotom 90 stopinj. Roke imejte ob telesu in jih ne naslanjajte na kolena. 

Če ste v dobri fizični pripravljenosti, lahko stopite na prste. 

Vajo lahko izvedete enkrat in čas določite glede na svoje fizične sposobnosti, ali pa si jo otežite tako: 

  • 20 sekund sedenja ob steni
  • 10 sekund pavze
  • 30 sekund sedenja ob steni
  • 10 sekund pavze
  • 40 sekund sedenja ob steni

Še čutite noge? 

Dodatni napotki za izvajanje

Ob tla potisnite celo stopalo. Med peto in prsti ne sme biti praznega prostora. 

Napnite trup in stisnite popek k medenici. S tem boste varovali hrbtenico in zmanjšali možnosti za poškodbe. 

Napnite zadnjico. Na to zlahka pozabite med vajo, zato se večkrat opomnite. 

Vrat naj bo v nevtralni poziciji - pogled usmerite pred seboj, ne zvijajte vratu levo ali desno. 

Zakaj je dobro redno sedeti ob steni?

Če si boste zadali, da najmanj enkrat dnevno izvedete vajo čisto vsak dan (tudi na dan, ko nimate drugih športnih aktivnosti), lahko kmalu pričakujete dobre posledice: 

Gradite in krepite mišice, kar:

  • pospeši metabolizem,
  • zmanjša možnosti za poškodbe pri drugih aktivnostih in
  • poveča kurjenje maščob. 

Vključite celo telo (ne pozabite napeti zgornjega dela telesa). Ko boste vajo brez težav izvajali pravilno, si lahko hkrati privoščite kozarec limonade ali preberete stran v knjigi, da bo čas hitreje minil. 

Po vaji stresite noge, malce hodite in raztegnite noge.