Med letošnjimi prazniki si privoščite malo bolj zdrave sladice

Med prazniki si vsekakor privoščite tudi kaj sladkega. Sladice si raje pripravite doma, saj bodo te bolj slastne, ker jih boste sami pripravili, lahko pa jih naredite tudi bolj zdrave.

Moja diagnoza, 23. 12. 2019
Med letošnjimi prazniki si privoščite malo bolj zdrave sladice - Foto: revija Lisa

Danes si praznikov brez sladic ne moremo predstavljati. Za božično večerjo seveda ne sme manjkati bogato obložena miza z različnimi dobrotami. Običajno v pripravo slavnostne božične večerje vložimo veliko časa in dela, medtem ko se priprave sladic lahko lotimo že kakšen dan prej

Za pripravo zdravih sladic premišljeno izbirajte sestavine

Če torej želimo pripraviti celo goro sladic, raje dvakrat premislimo, predno damo vanje belo moko ali bel kristalni sladkor, namesto tega pa raje izbirajmo zdrave sestavine.

Pred desetimi leti bi bila to zelo zahtevna naloga, danes pa nam je na voljo ogromno alternativnih sestavin, s katerimi so sladice prav tako okusne:

  • Pri maščobah se je seveda potrebno na veliko izogniti nasičenim maščobam in trans maščobam ter raje uporabiti tako vrsto maščobe, ki vsebuje takšnih maščob čim manj. Pomembno je, da maščobe uživate čim bolj presne in hladno stiskane ter v obliki živil, kot so avokado, oreščki, sončnice ali bučnice, zato za pripravo zdravih sladic uporabite mandlje, lešnike, orehe ali arašide ter njihovo maslo.
  • Tudi kadar je govora o moki, je bela moka vedno manj v uporabi, namesto tega pa gospodinje vse pogosteje uporabijo tudi polnozrnato, riževo, amartovo, čičerikino, kvinojino, proseno ali koruzno moko.
  • Sladkor je pri pripravi sladic največja neznanka. O škodljivosti belega sladkorja je škoda izgubljati besede, je pa zato danes na voljo ogromno alternativ, med katerimi se je pogosto že težko odločiti. Za pripravo sladic boste beli sladkor najlažje nadomestili z rjavim ali rumenim trsnim sladkorjem, še posebej če boste uporabili ekološko pridelanega. Poleg rjavega sladkorja vam je na voljo tudi sadni sladkor in različna zdrava sladila, kot so javorov, agavin ali palmov sirup.

Katere zdrave sladice ne smejo manjkati na praznično obloženi mizi

Božična štruca ali sadni kruh so pekle že naše babice in tudi danes se ji je težko upreti. Če želite za božične in novoletne praznike pripraviti zdravo božično sladico, potem je božična štruca iz pire zagotovo odlična izbira. Pira se odlikuje po višji vsebnosti in boljši kakovosti beljakovin, mineralov, vitaminov in ima manj glutena kot pšenica. Za maščobo uporabite kokosovo maščobo, ki je lažje prebavljiva, krepi imunski sistem in deluje antibakterijsko. Seveda pa ne pozabite tudi na pestro izbiro suhega sadja. Izbiro seveda prilagodite svojemu okusu.

Orehova potica je prav tako že del božične tradicije in ne sme manjkati na bogato obloženi mizi. Za pripravo zdrave orehove potice je potrebno razmisliti predvsem o alternativi za belo moko in sladkor. Za pripravo tako lahko uporabite polnozrnato ali pa tudi pirino moko, namesto belega sladkorja pa lahko uporabite rjavi sladkor ali razne sladilne sirupe. Glede na to, da je potica običajno bogato namazana, pa se lahko sladkorju tudi izognete. V izogib nezdravim maščobam lahko še kravje mleko zamenjate s sojinim ali riževim, maslo pa s kokosovim maslom.

Doma pečeni piškoti in vonj, ki se vije po našem domu, sta najboljša znanilca prihajajočih praznikov, zato si božiča in novega leta brez njih ne moremo predstavljati. Če boste za piškote izbirali zdrave sestavine, kot so pirina ali polnozrnata moka, malo ali nič sladkorja, ovsene kosmiče, oreščke in druge zdrave sestavine, se za vaše zdravje ni potrebno bati.

Sladice lahko tudi bolj zdravo postrežete

Verjetno do sedaj na to niste pomislili, vendar lahko veliko storite za svoje zdravje že, če boste dobro razmislili o dekoraciji sladic, ki jih boste postavili na mizo. Za bolj zdrav videz sladic vam zato ponujamo nekaj nasvetov:

  • čokoladno glazuro naredite s polovico manj čokolade;
  • pri okraševanju se izognite velikim količinam smetane;
  • izogibajte se dodatnemu posipanju sladic s sladkorjem in namesto tega raje uporabite mlete lešnike, cimet ali mlete pistacije.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri