Ideje za prigrizke, ki jih lahko vzamete s seboj v hribe

Ideje za prigrizke, ki jih lahko vzamete s seboj v hribe (foto: Profimedia) Profimedia
13. 6. 2021

Topli sončni žarki kar kličejo po tem, da se odpravimo v naravo. V Sloveniji je hoja v hribe ena najbolj priljubljenih aktivnosti. K sreči imamo v naši državi ogromno vrhov, ki so primerni tako za začetnike, pa tudi takih, ki jih obožujejo bolj izkušeni alpinisti. Kakšne prigrizke boste vzeli na izlet?

Ko se odpravimo v hribe moramo seveda izbrati vrh, ki je primeren za naše zmožnosti. Za varnost poskrbimo z ustrezno opremo, pomembno pa je tudi, da svoje telo med takim naporom nahranimo. Včasih nam kar zmanjka idej, kaj bi lahko vzeli s seboj, zato smo danes pripravili za vas nekaj primerov okusnih prigrizkov, ki jih brez težav lahko vzamete s seboj v nahrbtniku.

Oreščki in semena

Morda zveni nekoliko dolgočasno, a oreščki in semena so odličen prigrizek, ki vas napolni z energijo in ni pretežek v nahrbtniku. Izberete lahko pakiranja že mešanih oreščkov in semen, lahko pa svojo mešanico sestavite tudi sami in jo pospravite v manjša pakiranja za več pohodov.

Če ne marate običajnih oreščkov, lahko poiščete tudi take, ki so obliti s temno čokolado (pazite le, da se vam v vročih dnevih ne stopijo). Izogibajte se oreščkom in semenom, ki so močno soljeni, saj boste zaradi njih tudi veliko bolj žejni.

Testeninska solata

Testenine so okusno kosilo, ki ga lahko pripravimo že dan prej. Enostavno skuhajte priljubljene testenine, jih ohladite ter nato dodajte karkoli želite. Na mesto testenin lahko uporabite tudi riž.

Nekaj izjemno okusnih kombinacij: 

  • olive, paradižnik in feta sir
  • čičerika, popečene bučke in paradižnikova omaka
  • paprika, korenček in omaka iz arašidovega masla
  • brokoli, kuhani artičoki in limonina omaka
Humus

Humus je vse bolj priljubljen namaz, bogat z beljakovinami, vlakninami in tudi vitamini. Lahko ga uporabite kot namaz ali kot samostojno jed v kombinaciji z grisini, korenčkom, zeleno ... Dobro funkcionira z veliko večino živil, zato ga je zelo enostavno kombinirati in uporabljati na različne načine.

Energijske kroglice

Kot že ime pove, vas bodo energijske kroglice napolnile z energijo in vam dale moč za hojo. V splošnem se jih naredi iz datljev in oreščkov, seveda pa lahko eksperimentirate in delate poljubne kombinacije. Dodate jim lahko sadje, semena, maslo, arome ... Možnosti so neskončne.

Tukaj je nekaj takih, ki so vredni preizkusa:

  • ovseni kosmiči in koščki čokolade
  • limona in vanilija
  • mleti orehi in rozine
  • sadne kroglice: naredite jih lahko iz jagod, malin, pomaranč, marelic...

Ali preizkusite naš recept: Čokoladne energijske kroglice za športne aktivnosti

Sendviči na različne načine

Sendvič je eden najbolj klasičnih prigrizkov za v hribe. Je enostaven za prenašanje in lahko ga pripravimo že večer prej. Priporočljivo je, da se izognete uporabi slanih salam in sirov, saj bi to lahko slabo vplivalo na vašo hidracijo.

Verjamemo, da ste naveličani običajnih kombinacij za sendviče, zato je tukaj nekaj idej, ki jih morda še niste preizkusili:

  • pesto, paradižnik, mozarella in pinjole
  • zelenjava na žaru z lahkim sirnim namazom
  • tofu, solata in zelenjavni namaz (namaz rdeče pese, bučin namaz...)
  • avokadov namaz, vmešan tofu in paradižnik
  • tunin namaz s koruzo in svežo papriko

Želimo vam okusno pohajkovanje!

Avtorica: Veronika Sivka