Premeteni načini, ki vas spodbudijo h gibanju (ja, tudi danes!)

Premeteni načini, ki vas spodbudijo h gibanju (ja, tudi danes!) (foto: Profimedia) Profimedia
1. 1. 2022

Za dni, ko bo motivacija izpuhtela neznano kam in boste prepričani, da je najboljša ideja ostati na kavču. Kot na primer danes. 

Po kratki noči vas vadba zagotovo nikakor ne mika. Veliko bolje bi bilo še malo poležati in pojesti ostanke včerajšnje okusne večerje, pa še nekaj piškotov in druge novoletne sladice ... S tem seveda ni nič narobe! Pozorni bodite le, da se po praznikih vrnete v ustaljen način prehranjevanja, ki bo vključeval vse hranljive snovi, ki jih telo potrebuje. 

Kljub vsemu pa vam bo dobro del vsaj kratek sprehod ali tek, če ne kar vadba. In na srečo obstaja kar nekaj načinov, kako se lahko prepričate, da si vzamete vsaj malo časa za gibanje. 

Ste že preizkusili vse?

10 minutno pravilo

Ker vas gibanje prav nič ne mika, vas bo še bolj odbilo, če si boste zadali dolgo in težko vadbo. Zelo verjetno ne boste prišli do telovadnice in jo opravili. Namesto tega upoštevajte 10 minutno pravilo. 

Kaj pravi? Gibati se morate le 10 minut. Lahko naredite le prvih 10 minut vadbe, se samo za 10 minut odpravite na sprehod ali tek, 10 minut kolesarite ... 

Vse to je veliko bolje, kot če ne bi naredili ničesar. Poleg tega je zelo verjetno, da boste 10 minut podaljšali v 20 ali 30 minut, saj velikokrat potrebujete le "brco" s kavča, potem pa motivacija ni več težava. In ja, prišli bodo tudi dnevi, ko boste opravili natanko teh 10 minut ali celo kakšno minuto manj - tudi to je povsem vredu! 

Različne stopnje vadbe

Morda je čas, da vpeljete različne stopnje vadbe, če tega še niste storili. Poglejmo, kako jih razvrstite: 

ZLATA MEDALJA pomeni opravljeno vadbo v celoti, kot je bilo sprva načrtovano. 

SREBRNA MEDALJA predstavlja malce lažjo različico vadbe, h kateri se lahko zatečete, ko ne čutite, da ste dobro pripravljeni na največje napore, ki jih zmorete. 

BRONASTA MEDALJA pa naj bo krajša in lažja vadba. 

Bronasto medaljo uporabite, ko boste najmanj razpoloženi za gibanje (torej le tu in tam). Večinoma pa uporabljajte zlato in srebrno medaljo. 

Poglejte fotografijo sebe

Fotografija pove več kot 1000 besed, in če izberete pravo, vas bo opomnila, zakaj redno telovadite in kaj želite doseči. 

Katero fotografijo morate izbrati, je odvisno od vašega cilja:

  • Če bi radi npr. kondicijsko napredovali, izbrskajte fotografije iz tekmovanj, kjer ste bili v dobri pripravljenosti.

  • Če želite imeti več energije, da boste lahko čas kvalitetno preživeli z družino, poglejte družinsko fotografijo z izleta.

  • Ko hujšate, poglejte, kakšni ste bili, ko še niste izgubili niti enega kilograma in utrdili telesa. 

Ravno zato, ker vztrajate na dan, kot je danes, ko se vam ne ljubi vstati iz kavča, a to vseeno storite, ste tako uspešni. 

Umestite gibanje v nekaj, kar že počnete

Prelisičite se tako, da gibanje "skrijete" v vsakdanja opravila. Če na primer pomivate posodo, naredite medtem nekaj počepov, ko sesate ali pomivate tla, vključite glasbo in zaplešite, naredite kakšen poskok, jumiping jack, izpadni korak ... Ko ležite na kavču, med oglasi ali kar med filmom dvignite noge v zrak in naredite nekaj "koles" (posnemajte vožnjo s kolesom), sedite ob steni kakšno minuto, ali bodite v položaju za počep. 

Vse našteto lahko pretvorite v izziv, ki ga boste počeli z ostalimi, ki živijo v vašem gospodinjstvu.