Zakaj pridobivam na teži, čeprav redno telovadim?

Zakaj pridobivam na teži, čeprav redno telovadim? (foto: profimedia) profimedia
5. 2. 2020

Če se redno tehtate in ste se lotili procesa hujšanja, ste verjetno opazili, da teža ne gre samo navzdol, ampak včasih tudi navzgor. Je to narobe? 

“Zadnje čase pridno telovadim, čez dan se tudi veliko gibam, manj sedim, pa sem vseeno opazila, da se številka na tehtnici veča. Kaj delam narobe?” Verjetno imate tudi vi prijateljico, znanca ali družinskega člana, ki vam je potožil o podobni težavi. Morda ste to izkusili sami, če se redno tehtate. Zakaj se telesna masa ob gibanju povečuje?

Preden se lotimo pojasnjevanja, naj vas opomnimo, da številke niso vse. Tehtajte se enkrat mesečno, vmes pa raje spremljajte napredek v tem, kako se spreminja vaše telo, kako zelo prevelike so vam sedaj kavbojke in koliko časa več lahko uživate s kosmatincem, ker imate veliko kondicije. 

Sedaj pa k nekaj razlogom, ki bodo pojasnili, zakaj ste na tehtnici težji, čeprav delate na tem, da bi postali lažji. 

Večja teža takoj po vadbi 

Tako je, tudi vadba neposredno vpliva na težo. Telesna teža je sestavljena iz mišic, maščobe, kosti, možganov in mnogih drugih “sestavin”. Masa vsega tega lahko takoj po treningu variira tudi do 15 %. Teža je odvisna še od hidracije, vnetij v telesu, količine urina in še nekaterih dejavnikov takoj po naporni fizični aktivnosti. 

V razmislek:

Končna številka na tehtnici torej ne pomeni, da ste se zredili, ampak da je telo ravnokar prestalo napor. Kaj ni potem bolje, da učinek vadbe merite v tem, koliko energije imate po tem, kako se počutite in v zavedanju, da ste naredili nekaj dobrega zase?

Otresite se prepričanja, da mišice tehtajo več kot maščoba. Niste pa se povsem zmotili, saj gre za to, da je volumen mišic gostejši od volumna maščobe in zatorej težji. To ste mogoče opazili še posebej pri treningu za moč, ki se ga nikakor ne smete izogibati, saj boste ravno s tem oblikovali telo in poskrbeli za napredek pri drugih športnih aktivnostih. 

Tehtnica prav tako ne pove ničesar o vaši sestavi telesa, predvsem o razmerju med mišično maso in maščobami. Če se trudite izboljšati svojo fizično pripravljenost, morda niste dosegli cilja, to zagotovo pomeni le, da ste lažji.

Kaj si morate zapomniti?

  • Če pridobivate na teži, kljub temu da redno telovadite, to lahko pomeni, da vadba deluje. 
  • Če želite videti spremembo pri maščobnih blazinicah in teži, morate poleg vadbe urediti tudi prehrano.
  • Manjša številka na tehtnici ne pomeni nujno, da ste fit - lahko imate še vedno več maščobe kot mišic.

Preverite tudi Kako se lahko zaščitite proti aknam, ki jih povzroča športna aktivnost (potenje)? ali pa 25 preprostih načinov, kako poskrbeti za dobro počutje

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri