5 najboljših diet za ženske po 50. letu

5 najboljših diet za ženske po 50. letu (foto: Profimedia) Profimedia
26. 8. 2022

Z leti je še toliko pomembneje, da poskrbite za zdravo prehrano, ki telesu nudi vsa potrebna hranila, obenem pa pomaga doseči vitkejšo postavo.

Ohranjanje vitke postave je z vsakim letom težje, diet za ženske po 50. letu pa je danes ogromno. Žal pa niso vse dobre za zdravje.

Portal healthline.com je objavil 5 diet, ki so najbolj primerne za ženske po 50. letu. Pri tem so poleg blagodejnega učinka na zdravje upoštevali še naslednje kriterije:

  • Enostavnost: poleg jasnih smernic in preprostih živil pri dieti ne potrebujete nobenih dodatkov.
  • Prilagodljivost: spremenite jo lahko glede na vaše želje in potrebe.
  • Brez pretiranega omejevanja: v dieti vam ni treba črtati celih skupin živil ali se strogo omejevati.
  • Uravnoteženost: svojemu telesu z dieto lahko zagotovite vsa potrebna hranila.
  • Znanstveno dokazani učinki: koristi omenjenih diet podpirajo tudi znanstvene študije.

Tukaj je 5 diet, ki so jih na portalu označili kot najbolj učinkovite.

Za splošno zdravje: mediteranska dieta

Sredozemska prehrana je ocenjena kot ena najboljših oblik prehranjevanja za skoraj vsakega, vključno z ženskami nad 50 let.

Značilna je nizka vsebnost nasičenih maščob, v prehrano pa so vključene večje količine zelenjave, stročnic, sadja, oreščkov in polnozrnatih žitaric. Vsebuje tudi zmerne količine rib in mlečnin ter manjše količine jajc, perutnine in rdečega mesa. Glavni vir dodanih maščob je oljčno olje.

Za zdravje srca: DASH dieta

Bolezni srca so eden glavnih vzrokov smrti pri ženskah, starejših od 50. let, zato je še posebej pomembno, da tudi s prehrano poskrbijo za zdravo srce.

Namen DASH diete je, da preprečuje in znižuje visok krvni tlak, ki se navadno poviša po menopavzi. Za dieto je značilna nizka vsebnost natrija, poudarek pa je tudi na hrani, bogati s kalcijem, kalijem in magnezijem, za katere je znano, da pomagajo zniževati krvni tlak.

Takšna prehrana v glavnem vključuje zelenjavo, sadje, mlečnine z nizko vsebnostjo maščob, polnozrnata živila, stročnice, oreščke, semena, ribe in perutnino. Rdeče meso in sladka živila so na splošno odsvetovana, a občasno dovoljena.

Za večji vnos rastlinskih živil: fleksitarijanska dieta

Idealna dieta za vse, ki si želijo zaužiti več rastlinske hrane in s tem tudi več vitaminov, mineralov ter vlaknin, ki igrajo veliko vlogo pri hujšanju.

Takšna prehrana je pretežno rastlinska, vendar občasno vključuje meso, jajca, mlečne izdelke ter ribe. Na ta način dobite vse prednosti, ki jih ima rastlinska hrana, obenem pa dobite tudi hranila, ki jih vsebuje meso, kot so železo, omega-3 maščobne kisline ter kalcij.

Za zdravje možganov: MIND dieta

Ste vedeli, da se demenca pogosteje pojavi pri ženskah, kakor pri moških? Zato je še toliko pomembneje, da ženske poskrbijo za zdravje možganov in jim zagotovijo vsa potrebna hranila.

Dieta MIND je bila razvita z namenom zmanjšanja tveganja za Alzheimerjevo bolezen in druge vrste kognitivnega upada, povezanega s starostjo. Združuje elemente mediteranske ter DASH diete. Največji poudarek je na živilih, kot so polnozrnati izdelki, jagodičevje, listnata zelenjava, fižol, olivno olje in mastne ribe. Ocvrta hrana, rdeče meso, maslo, sir in sladkarije so odsvetovani.

Več študij je pokazalo, da dieta MIND zmanjšuje tveganje za demenco. Medtem ko imajo ljudje, ki natančno sledijo dieti, najbolj zmanjšano tveganje, lahko tudi tisti, ki se držijo le delno, še vedno dosežejo počasnejši kognitivni upad.

Za vse ženske, ki imajo dovolj diet: intuitivno prehranjevanje

Če ste že preizkusili nešteto diet in ste siti odpovedovanja, vam bo všeč intuitivno prehranjevanje. Pretirano restriktivne diete lahko upočasnijo metabolizem in tako ovirajo hujšanje, obenem pa imajo še druge škodljive učinke za zdravje.

Intuitivno prehranjevanje je program, snovan s poudarkom na spreminjanje prehranjevalne miselnosti in vzpostavitev pozitivnega odnosa s svojim telesom in hrano, ki jo jeste. Ustvarili so jo dietetiki, ki trdijo, da dolgotrajna dieta povzroča telesno in psihično škodo.

Program obsega 10 temeljnih načel, ki temeljijo na konceptih, kot so pomiritev s hrano, spoštovanje svojega zdravja in obvladovanje čustev brez uporabe hrane. Nobena hrana ni prepovedana in nobeno pravilo ne ureja velikosti porcij ali časa obrokov. Namesto tega je cilj pomagati, da se znova naučite, kako prisluhniti svojemu telesu. Študije že namigujejo nad povezavo z intuitivnim prehranjevanjem in izboljšanim psihološkim zdravjem ter zmanjšanim tveganjem za neurejeno prehranjevanje.

Ne glede na to, za katero dieto se odločite, pa je pomembno, da se prehranjujete uravnoteženo in telesu zagotovite vsa potrebna hranila. V kolikor imate pomisleke ali si v prehrani želite uvesti večje spremembe, se posvetujte s strokovnjakom.