Spoznajte najbolj priljubljeno dieto ta hip: 8-urna dieta, pri kateri lahko jeste vse

Spoznajte najbolj priljubljeno dieto ta hip: 8-urna dieta, pri kateri lahko jeste vse (foto: Profimedia) Profimedia
23. 8. 2022

Vendar pozor: Lahko jeste vse, a le omejeno obdobje.

Svet je navdušen nad dieto 16:8, ki temelji na principu, da 8 jeste normalno, 16 ur pa ničesar. 

Dieta 16:8, ki jo imenujemo tudi prekinitveni post, je navdušila številne posameznike po vsem svetu. Nanjo prisega celo zvezdnica Jennifer Aniston, ki slovi po zavidljivem videzu.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali bi kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja. 
Kaj pravzaprav je dieta 16:8?

Koncept diete 16:8 je preprost: vsak dan jejte, kar si želite, vendar le v določenem obdobju. Vnos hrane omejite na 8-urno obdobje, preostalih 16 ur pa ne zaužijte ničesar, razen vode, kave, čaja in nesladkanih pijač.

Režim obljublja kurjenje maščob, obnavljanje celic ter spodbujanje hitrejšega delovanja možganov. 

Če skozi dan nenehno uživamo hrano, morajo prebavni sistem, jetra in ledvice neprestano delati, da prebavijo hrano, absorbirajo hranila ter odstranijo odpadke. Dieta 16:8 omogoča telesu potreben počitek, da bo to kasneje lahko boljše delovalo.

Najboljše pri vsem pa je, da dieta ne vključuje strogih omejitev in izključevanja celih skupin živil, zato se jo je lažje držati tudi na dolgi rok. Nekateri strokovnjaki to dieto ravno zaradi tega označujejo kot najboljše orodje za hujšanje, razstrupljanje telesa ter celo zmanjševanje tveganja za nastanek nekaterih bolezni.

Katera živila so dovoljena?

Čeprav režim nima strogih omejitev, je vseeno pomembno, da uživate zdravo, uravnoteženo prehrano. Če je le možno, zmanjšajte vnos sladkih, mastnih ter pretirano predelanih živil.

Priporočena živila:

  • Polnozrnata žita: riž, oves, ječmen, kvinoja
  • Beljakovine: meso (govedina in piščanec), ribe, jajca, oreščki in semena
  • Sadje: jabolka, banane, jagodičevje, pomaranče in hruške
  • Zelenjava: brokoli in listnata zelenjava (blitva, solata, špinača, ohrovt) sta še posebej dobra za vnos dovolj vlaknin.
  • Zdrave maščobe: oljčno olje, kokosovo olje, avokado.
Koliko kilogramov lahko zgubite z dieto 16:8?

Uporabniki poročajo o povprečni izgubi teže med 7 in 11 kilogramov v obdobju 10 tednov, v kombinaciji z zdravo prehrano ter gibanjem. Seveda je ob tem pomembno poudariti, da je veliko odvisno od posameznikovega telesa, navad, aktivnosti, prehrane ter ostalih dejavnikov.

Preden v svoje življenje uvedete drastične spremembe, se posvetujte s strokovnjakom, ki vas bo lahko usmeril in prilagodil program vašim potrebam.

Preberite več na elle.si