Kako preprečiti, da bi se med prazniki zredili?

Kako preprečiti, da bi se med prazniki zredili? (foto: profimedia) profimedia
24. 12. 2020

Je možno uživati praznike in hkrati ohraniti trenutno postavo? 

S praznično peko piškotov ste verjetno že pričeli, ali pa boste zelo kmalu. In kljub temu da boste letos lahko praznovali v majhni družbi, hrane zagotovo ne bo manjkalo. Kako se lahko uprete vsem božičnim sladicam, ne pretiravate pri božični večerji in ob vsem tem v novo leto zakorakate brez zaobljube o hujšanju? 

Pomagamo vam z naslednjimi nasveti: 

Na večerjo ali zabavo se nikoli ne odpravite povsem lačni

Kljub temu da bo tam veliko okusnih dobrot, pred odhodom svoj želodec malo napolnite z zdravo malico ali prigrizkom. Na zabavi pa spijte kozarec vode, preden napolnite krožnik. Tako zagotovo ne boste pretiravali pri količini. 

Ne nakupujte lačni

Tu podrobna razlaga verjetno ni potrebna, saj ste se v trgovino zagotovo že odpravili lačni. In potem je v vozičku pristalo veliko več hrane kot običajno, pa tudi več nezdravih stvari. Saj čipsa zares ne marate, a ste ga vseeno kupili, kajne? 

Načrtujte!

Načrtujte tako obroke kot vadbo. Ker veste, da boste na božič pojedli več kot običajno, opravite težjo ali daljšo vadbo, ki bo pomagala pri prebavljanju. Načrtujte tudi obroke pred in po zabavi - naj bodo še posebej zdravi in uravnovešeni. Priporočamo veliko zelenjave in sadja. 

Izberite beljakovine

Praznični obroki in poslastice so običajno polne ogljikovih hidratov, ne vsebujejo pa veliko beljakovin. Kar pomeni, da boste kmalu spet lačni. Zato, če se le da, svoj krožnik napolnite tudi z beljakovinami, ali pa si pred odhodom privoščite beljakovinski prigrizek. 

Nikakor ne prenehajte z vadbo

Še posebej v prazničnih dneh ne smete prenehati telovaditi, saj morate pokuriti več kalorij kot običajno. Zato obvezno najdite čas za gibanje (tudi če le za kratek, a intenziven trening), odpravite se na daljše sprehode in nasploh poskrbite, da dneva ne boste presedeli na kavču. 

Ne pecite brez omejitev

Verjetno vsi napečemo več piškotov, kot jih lahko pojemo, vendar pri količini ne velja zelo pretiravati. Preračunajte, koliko piškotov lahko pustite doma in koliko jih lahko odnesete na večerjo in zabave ter jih napecite le toliko. Tako ne boste imeli slabe vesti, da bi jih morali zavreči in se ne boste prenajedali.

Poskrbite za dovolj spanca 

Neprespani sprejemate slabše odločitve glede prehrane, več pojeste in škodujete prebavi. To pa so idealni pogoji za pridobivanje odvečnih kilogramov.

Omejite stres

Lažje reči, kot storiti, vendar se splača vzeti čas tudi za sproščanje. Ko ste v stresu, se v telesu vklopi "alarm", ki upočasni ali začasno zaustavi funkcije, ki za življenje niso potrebne. S tem tudi svoji prebavi ne boste naredili nič dobrega.