To so 4 vrste živil, ki se jim je bolje izogniti, saj vas lahko spravijo v utrujenost in stres

To so 4 vrste živil, ki se jim je bolje izogniti, saj vas lahko spravijo v utrujenost in stres (foto: Profimedia) Profimedia
15. 11. 2022

Hrana nas ne samo nasiti, temveč ima tudi velik vpliv na naše telo.

Ne vpliva le na našo težo, temveč tudi na srce, možgane ter na raven naše energije in razpoloženje, zato je dobro, da izbirati živila, ki pripomorejo k zdravju.

Katera živila slabo vplivajo na telo?

Predelana živila  

Uživanje nezdrave predelane hrane, kot so pecivo in gazirane pijače, ki so polne rafiniranega sladkorja in visoko vsebnostjo fruktoze, možgane preplavijo s preveč glukoze, kar povzroči vnetje v možganih in posledično brezvoljnost in depresijo.  

Namesto predelane hrane raje posegajte po polnovrednih živilih, bogatih s hranili, kot je sveža ali zelenjava in čistih beljakovinah, kot so organska govedina, hranjena s travo, in divje ali trajnostno ulovljene ribe.  

Dodani in rafinirani sladkorji

Rafiniranega sladkorja ne najdemo le v običajnih sladicah, temveč tako rekoč v večini izdelkov, celo v kečapu, solatnih prelivih in slanih izdelkih.   Dodani in rafinirani sladkorji poslabšajo vnetje in preobremenijo telo z več sladkorja, kot ga potrebuje, kar lahko povzroči večjo tesnobo in nestabilno razpoloženje. Sladkor povzroča tudi odvisnost.

Če želite zmanjšati svojo odvisnost od sladkorja, kupujte polnovredna živila, ki niso narejena z dodanimi sladkorji in rafinirani sladkor raje nadomestite s kokosovim, ki ima manjši glikemični indeks in podobnim izdelki na tržišču ali pa posezite po sadju.

Ocvrta hrana

Morda je ocvrta hrana kot so ocvrte ribe, piščanec in krompirček res mamljive, toda kljub temu, se za zdravje splača zmanjšati količino zaužite ocvrte hrane. Ocvrta hrana verjetno ubija razpoloženje, ker je običajno ocvrta v nezdravih maščobah.  

Toda v zadnjih letih se je tudi mit glede maščob precej spremenil, saj danes nutricionisti razlikujejo med »slabimi maščobami« (tj. margarino, hidrogeniranimi olji), za katere je znano, da povzročajo srčno-žilne bolezni in druge težave, in »dobrimi maščobami« (tj. avokado, oljčno olje), ki lahko pomagajo pri dobrem počutju.

Umetna sladila

Nadomestki sladkorja so vse bolj pogosti v živilih, za katere se trdi, da so zdrava in se tretirajo kot manj kalorična. To je zaskrbljujoče, saj znanost nakazuje, da lahko številna umetna sladila prispevajo k depresiji.  

Številne študije so pokazale, da so lahko umetna sladila strupena za možgane, saj spremenijo koncentracijo nevrotransmitorjev, ki uravnavajo razpoloženje. Če želite zmanjšati porabo umetnih sladil, v svoje pijače raje dodajte naravna sladila, kot sta med ali agavin sirup.  

Pri vsem tem pa upoštevajte, da vam sama sprememba prehrane ne bo v celoti pomagala preprečiti ali ozdraviti utrujenosti, tesnobe in stresa. Toda sprememba prehranjevalnih navad lahko privede do pozitivnih učinkov, zaradi katerih se počutite polni energije in pomlajeni.

Preverite še: Zato kavi ne bi smeli dodajati mleka