Misija raven in izklesan trebuh: 9 najboljših vrst zelenjave za dobro počutje in vitko postavo

Misija raven in izklesan trebuh: 9 najboljših vrst zelenjave za dobro počutje in vitko postavo (foto: Profimedia) Profimedia
3. 10. 2022

Z uživanjem te zdrave zelenjave poskrbite za trajno izgubo telesne teže.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja.  

Trebušna maščoba ne vpliva le močno na našo samopodobo in samozavest, ampak je tudi škodljiva za zdravje. Nekatere znanstvene študije in raziskave so pokazale, da trebušna maščoba kaže na povečano tveganje za sladkorno bolezen, bolezni srca in druge zaplete. Veliko ljudi se trudi izgubiti nadležno maščobo, in ker je naš način življenja vse bolj sedeč in stresen, lahko pričakujemo, da se bo obseg pasu le še povečeval. Vendar pa se trebušna maščoba ne odziva zgolj na vsakodnevno izvajanje trebušnjakov, temveč se dobro razume tudi z zdravim prehranjevanjem. Obstaja nekaj zdravih živil, ki se lahko pobahajo s svojimi naravnimi sposobnostmi izgube trebušne maščobe, in uživanje teh živil vam lahko pomaga doseči svoje cilje na naraven način. Večina teh živil vsebuje veliko antioksidantov, ki pomagajo krepiti tudi splošno zdravje. Namesto da vlagate v "prazne" kalorije, je pravi čas, da spremenite svojo prehrano in razmislite o živilih, ki nimajo le malo kalorij, ampak so tudi polna hranil. 

Napolniti svoj krožnik z zelenjavo, je ena najpreprostejših in najučinkovitejših stvari za hujšanje. Zelenjava vsebuje veliko hranil, kar pomeni, da našemu telesu zagotovi veliko vitaminov in mineralov, vendar ne veliko kalorij. Če želite shujšati, morate imeti kalorični primanjkljaj - vendar se ne smete počutiti omejeno, prikrajšano ali lačno, sicer se novega režima prehranjevanja ne boste mogli držati. Ena skodelica zelenjave vsebuje le 84 kJ (20 Kcal) do 209 kJ (50 Kcal), ob tem pa veliko vode in vlaknin. To pa ne pomeni, da ogljikovi hidrati nimajo svojega mesta na vašem krožniku.

Če želite ohraniti raven trebuh skozi vse leto, se morate oborožiti z najboljšimi živili! In tukaj so vaši bodoči zelenjavni prijatelji:

1. Špinača in druga zelenolistnata zelenjava

Špinača in druga zelena listnata zelenjava, kot so ohrovt, solata itd., so odlični za izgubo odvečne trebušne maščobe in so tudi zelo hranljivi. Na temo sposobnosti špinače za izgorevanje maščob je bilo opravljenih nekaj študij in ta zelo zdrava zelenjava je v tej kategoriji prišla do izraza kot zmagovalka. Dodajte malo kuhane ali blanširane špinače k zajtrku ali kosilu, da bo vaše telo začelo izgorevati maščobe.

Profimedia

2. Cvetača in brokoli

Poleg visokokakovostnih vlaknin ter številnih mineralov in vitaminov, ki krepijo zdravje, brokoli vsebuje fitokemikalije, ki pomagajo izboljšati izgubo maščobe v telesu. Brokoli je vsestranska zelenjava, ki jo ljudje radi jedo surovo, parjeno ali sotirano. Poleg vsestranskosti je tudi odličen dodatek k prehranjevalnemu načrtu, ko se poskušate znebiti nekaj kilogramov, saj vsebuje antioksidante, ki med drugim zmanjšujejo vnetja v telesu. Enako velja za cvetačo. Poleg tega, da je nasitna, cvetača pomaga v boju proti napihnjenosti in vsebuje fitonutrient sulforafan ter dobre količine folatov in vitamina C.

3. Šparglji

Šparglji so eksotična zelenjava, ki pomaga pri izgorevanju maščob. Vsebuje folate, vlaknine in vitamine, kot so A, K in C. Vsebuje kemikalijo ali alkaloid asparagin, ki deluje na celice in razgrajuje maščobe. Uživate lahko v zdravem obroku pečenih špargljev ali jih dodate juham.

Profimedia

4. Paprika

Paprika je okusna zelenjava blagega okusa, zato je odlična za dodajanje različnim jedem. Vsebujejo malo kalorij in veliko hranilnih snovi, hkrati pa pomagajo ustvariti občutek sitosti po obroku.

Poleg tega, da podpirajo hujšanje, so paprike polne hranilnih snovi, ki telesu zelo koristijo, vendar se večina splošne javnosti ne zaveda, kako zdrave so v resnici. Rdeča paprika vsebuje več vitamina C kot pomaranče, ki je pomembno hranilo za podporo imunskega sistema, poleg tega pa izboljšuje absorpcijo železa.

5. Rdeča pesa

Nekateri ljudje obožujejo peso, drugi jo sovražijo. Toda če ste ljubitelj pese, boste z veseljem prosluhnili, da vsebuje veliko koristnih hranilnih snovi, ki pomagajo pri hujšanju. Ker je pesa bogata z nitrati, jo športniki že dolgo cenijo kot sredstvo za povečanje dušikovega oksida v telesu. Ta dodatna spodbuda lahko pomaga pri pogonu treningov, podpira pretok krvi, povečuje okrevanje, pri nekaterih pa lahko celo poveča zmogljivost.

Veliko ljudi uživa sok rdeče pese, njene zelene liste pa lahko tudi prepražite in jih dodate solati ali zmešate v krepčilen smoothie.

Profimedia

6. Kumare

Kumare vsebujejo 96 % vode, ki pomaga ohranjati hidracijo telesa. Vsebujejo razstrupljevalne elemente, ki odstranjujejo škodljive radikale, ki škodujejo celicam. Vsebnost vlaknin v kumarah poskrbi, da je telo telo, in odpravlja željo po pogostem uživanju hrane. 

Ta zelenjava vsebuje vlaknine in hranilne snovi, vključno z esencialnimi vitamini in minerali, ki izboljšujejo presnovo. Uživanje uravnotežene prehrane, ki vključuje sezonsko zelenjavo in sadje, ohranja telo aktivno. Vključitev le-teh lahko posamezniku pomaga pri obvladovanju bolezni srca in ožilja. Poleg tega je zelenjava bogata z antioksidanti, ki ščitijo celice pred poškodbami in iz telesa odstranjujejo škodljive toksine.

7. Gobe

Gobe vsebujejo malo kalorij, kar je idealno za hujšanje. Znane so po tem, da z uravnavanjem presežne ravni glukoze v telesu izgorevajo maščobe ali spodbujajo hujšanje. Poleg tega so bogate z beljakovinami in vlakninami, ki pomagajo pri izboljšanju presnove. Znano je, da gobe z uravnavanjem ravni glukoze v krvi spodbujajo hujšanje in izgorevanje maščob. Dodaten bonus? So bogate z beljakovinami in lahko pomagajo pospešiti presnovo, kar vodi v izgubo maščobe.

Profimedia

8. Korenje

Korenje je v vsaki jedi videti privlačno. Ta zelenjava vsebuje veliko vitamina A in beta karotena, ki pomagata zniževati raven sladkorja v krvi. Korenje vsebuje malo kalorij, zato je idealno za shujševalno dieto. Poleg tega vsebnost topnih in netopnih vlaknin podpira cilje hujšanja. Korenje lahko jeste surovo, saj je sladkega okusa, ali pa ga zmešate v smoothie.

Profimedia

9. Buče

Buča, ki vsebuje malo kalorij in veliko vlaknin, je ena najboljših vrst zelenjave, ki jo lahko vključite v dieto za hujšanje. Ne glede na to, ali jo radi blanširamo in jemo v solatah ali dodajamo bučo v prahu v smoothije in zelenjavne napitke, vam lahko buča pomaga hitreje doseči telesne cilje.

Preberite še:

Zakaj vam poka v kolenih, kadar hodite po stopnicah navzdol?

Priporočamo tudi:

To sezonsko sadje, bogato z vlakninami, bo postalo vaš jesenski zaveznik pri hujšanju: Je odličen zaviralec apetita in pospešuje vaš metabolizem