Nasveti za tekače začetnike

Nasveti za tekače začetnike (foto: profimedia) profimedia
23. 2. 2018

Nikoli ni prezgodaj, da (spet) začnete s treningi teka. Predvsem v toplejših dneh je to priljubljena aktivnost, ki nas popelje v naravo in prečisti misli. Ne čakajte na pomlad, z naslednjimi nasveti pričnite že sedaj.

Preverite obutev

Če vsako leto začnete s tekom, zagotovo že imate tekaške čevlje. Preverite, v kakšnem stanju so in ali jih lahko nosite tudi to leto. Če se nad tekom šele navdušujete, pa se odpravite v športno trgovino in s pomočjo nasvetov prodajalca poiščite čevlje, ki vam ustrezajo. Ne začnite s tistimi, ki jih imate v omari in jih včasih obujete za sprehod ali za v telovadnico, saj različne vrste vadb zahtevajo drugačno obutev. Za dobre tekaške čevlje naj vam ne bo težko odšteti malce več denarja.

Razmislite o tekmovanjih

Če še nikoli niste tekli, razmislite o 5 km dolgem maratonu, ki bo za začetek ravno pravšnji. Konkreten cilj vam bo pomagal, da se boste držali zastavljenega načrta in trenirali tudi v mrzlih dneh, ko se morate zapeljati do telovadnice. Bodite pozorni, da boste imeli dovolj časa za pripravo. Od sebe ne pričakujte preveč v kratkem časovnem obdobju, saj boste hitro razočarani. Ko boste pretekli svoj prvi maraton, boste nase ponosni in dobili motivacijo za nadaljevanje.

Najprej vzdržljivost

Če še nikoli niste tekli (pa tudi, če je od tega minilo že veliko časa), začnite z grajenjem vzdržljivosti. Ne zaženite se, kot da gre za maraton vašega življenja, saj boste hitro izgubili sapo in ob tem navdušenje. Za začetek bo počasen tek več kot dovolj. Telesu boste dovolili, da se privadi na gibanje, izognili se boste poškodbam in izgorelosti. Glede na fizično pripravljenost počasi podaljšujte razdaljo.

Sledite napredku

Spremljajte čas in razdaljo ter ostale dosežke, ki vas bodo spodbudili k vztrajnosti. Beležite jih v poseben dnevnik ali zapisujte v koledar, ki ga namenite beleženju športnih aktivnosti. Pozorni bodite tudi na boljšo fizično pripravljenost, oblikovane mišice, več energije in dobro voljo. Včasih se uspeh ne skriva v številkah.

Počivajte

Na začetku boste iz treningov prišli izmučeni in brez energije, zato ni nič narobe, če si kakšen teden privoščite malce več počitka. Ne tvegajte poškodb in poslušajte svoje telo. Vsaj enkrat tedensko načrtujte lažje treninge, proste dni pa preživite na lahkih sprehodih in ob razgibavanju bolečih mišic. Pomembno je tudi, da si privoščite dovolj spanca, zato ne hodite v posteljo ob pozni uri.

Sprememba prehrane

Če zaenkrat niste posvečali pozornosti temu, kar jeste, bo sedaj to potrebno. Pred in po treningu teka boste potrebovali prigrizek, ki naj ne bo poln sladkorja, izogibajte se tudi težko prebavljivi hrani. Po opravljenem treningu pa nadoknadite beljakovine in ne pozabite dovolj piti. Hidracija je pomembna pred, med in po vadbi. Če se naveličate okusa navadne vode, ji dodajte limono ali drugo narezano sadje.

Ne veste kako začeti in kje najti motivacijo? Pridružite se predavanju: Kako (nazaj) v formo?Dotaknili se bomo prav teh tem:

  • koliko gibanja telo potrebuje
  • kako se motivirati,
  • kako izboljšati rezultate in tudi,
  •  kako gibanje vpliva na naš živčni, mišični, dihalni ... sistem,
  • koliko gibanja je še zdravo,
  • kako naš življenjski slog in stres vplivata na rezultate.

Predavanje bo 28. februarja ob 18. uri na Fakulteti za šport.

Udeležba na predavanju je brezplačna, zaradi omejenega števila mest pa je potrebna prijava prek obrazca, ki ga najdete na koncu članka Predavanje: Kako (nazaj) v formo.