Vpliv teka na zmanjšanje telesne teže

Vpliv teka na zmanjšanje telesne teže (foto: Profimedia) Profimedia
15. 7. 2014

Ljudje smo telesno aktivni zaradi različnih motivov. Nekateri si želijo oddiha, spet drugi druženja, tretji boljšega zdravja in počutja, nekateri pa se potijo, da bi izgubili kilograme. Velikokrat si pri slednjem večina rada pomaga prav s tekom.

Čeprav tek ni najboljša izbira, ko gre za zmanjšanje maščobne mase, si vseeno poglejmo, kakšen je lahko njegov vpliv.

Učinek je lahko viden, če vadimo od tri- do štirikrat na teden (vsak drugi dan) in v eni vadbeni enoti tečemo 40 minut v pogovornem tempu (650-700 W ali s hitrostjo 6,5 min/km), kjer porabimo približno 9,3 kalorij/min ter imamo tako na teden za približno 1.500 kalorij deficita.

Če ob tem zmanjšamo še dnevni vnos energije za 500 kalorij (tedensko 3500 kalorij) ugotovimo, da tek in zmanjšanje prehranskega vnosa lahko pripomoreta k izgubi več kot pol kilograma maščobne mase v enem tednu.

Verjetno si že mislite, ravno toliko, kot priporočajo strokovnjaki. Je že res, da so številke prave, vendar dobro je vedeti, da za optimalno težo ni dovolj le štetje kalorij.

Poleg tega se je treba zavedati, da aktivnost, kot je tek, zahteva tudi nekaj tehnike, saj se tako izognemo napakam in z njimi morebitnim poškodbam.

Dalibor Todorović, prof. šp. vzg., foto: Profimedia