5 pospeševalnikov staranja

5 pospeševalnikov staranja (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
17. 10. 2014

Dvainštiridesetletna Britanka, Elizabeth Peyton - Jones, ki je študirala botanično in naturpatsko medicino, meni, da staranje najlažje upočasnimo tako, da spremenimo način hranjenja. Med živila, ki vas hitro starajo, zagotovo sodijo sladkor, sol, kravje mleko, meso in slabe maščobe.

Malo smo polistali po knjigi in pogledali, katera je tista hrana, ki zavira proces staranja in nas ohranja vitalne, živahne in mlade.

Spoznajte pet pospeševalnikov staranja

1. Počasna prebava

Dobra prebava je skoraj ključnega pomena (je kot nekakšen centralni sistem) pri procesu staranja. In ko naš centralni sistem ne deluje, kot je treba, se to pozna na naši koži, naših laseh, nohtih, kosteh, mišicah – vse to je podhranjeno, zato se človek začne počutiti starejšega, kot je, in posledično je seveda videti star in uvel.

Zanimivo, da je tudi naše razpoloženje odvisno od prebave, saj je na prebavnem traktu več nevronov kot na hrbtenjači in več nevrotransmiterjev kot v možganih.

Najboljša detoksikacija: rdeča pesa prinese veliko vitaminov in mineralov, ki pomagajo organizmu. Pesa bo poskrbela za dobro porcijo folne kisline, železa, vlaken, kalcija, magnezija, fosforja, vitaminov A in C, je pa tudi dober antioksidant in s svojim rdečim pigmentom bije dober boj z različnimi vnetji.

2. Vnetja

Vnetje je naša hitra, naravna reakcija na poškodbo, alergijo, infekcijo – kakor hitro smo prizadeti, naše telo odreagira z vnetjem, da nas zaščiti. S staranjem pa ta odziv postane preveč aktiven in aktivirane imunske celice krožijo po našem telesu.

Znanstveniki temu pravijo kronično vnetje (v angleščini mu celo pravijo inflamm-aging), ki slabo vpliva na naše telo, povzroča infekcije, alergije in slabša kakovost kože.

Hrana, ki povzroča vnetja, je rdeče meso, sladkor, bela moka in nekateri mlečni izdelki, zato se jih pri pogostih vnetjih izogibajte.

Več: Živila, ki povzročajo vnetje

Raje izberite hrano, ki se bojuje proti vnetju, to so živila, ki vsebujejo antioksidante, kurkumin in maščobne kisline omega 3. Izberite kurkumo in jo zmešajte s sokovi, jajci in rižem. Med menstruacijo ženskam priporočajo fižol, semena in zeleno solato.

3. Oksidacija

Vsaka celica v telesu potrebuje kisik. A prosti radikali so skrajno nestabilne molekule, pripravljene na reakcijo s čimerkoli. V telesu se tvorijo, ko se kisik veže s kompleksnimi presnovnimi molekulami. Takšno reakcijo imenujemo oksidacija.

Ko se oksidacijski proces začne, lahko povzroči verižno reakcijo, v kateri nastane še več prostih radikalov. Med oksidacijo se s človeškim telesom dogaja podobno kot s kovino, ki rjavi (oksidira). Če kovino prebarvamo z zaščitno barvo, lahko preprečimo rjavenje. Z uporabo antioksidantov lahko enako preprečimo oksidacijo tudi v človeškem telesu.

Privoščite si barvno dieto z zeleno zelenjavo, oranžnima sadjem in zelenjavo, borovnicami, zelenim čajem, tudi kakavom – to nam bo pomagalo, da v telesu vzdržimo visoko raven antioksidantov. Ne pozabite na rdeči fižol – odličen antioksidant!

4. Hormonsko neravnovesje

Zaradi neravnovesja hormonov v našem telesu prihaja do različnih bolezni, saj je ravno od hormonov odvisno usklajeno delovanje vseh naših organov in življenjskih funkcij.

Neravnovesje hormonov se pogosto kaže kot alergije, utrujenost, pospešeno staranje, pridobivanje telesne teže, nihanje krvnega sladkorja, nastanek fibroznih pojavov v maternici, zmehčanje prsi, zmanjšan libido, bolezni žolča in ledvic, depresija, tanki lasje in nohte, suha koža, osteoporoza, razdražljivost ...

Najboljši za uravnoteženje hormonov je česen, ki vsebuje vitamin B6. Poskusite pojesti vsaj strok svežega česna na dan.

5. Zakisanost

Zakisanost je stanje prevelikih količin odpadnih kislin v telesu, ki nastajajo v tkivih in so pomemben dejavnik za nastanek vseh bolezni v telesu. Telesne tekočine stalno prehajajo skozi tkiva in odnašajo presežene količine odpadnih kislin.

Naš organizem deluje tako, da odpadne kisline, ki jih ne more izločiti, ponovno vsrkava iz debelega črevesa, od koder jih prek jeter pošlje nazaj v krvni obtok in odloži v tkivih. In v tkivih odložene odpadne kisline določajo, ali bo naš organizem zdrav ali ne.

Nasprotje zakisanosti je alkalnost. Ta pomaga h kreposti telesa, dobrega počutja in odličnega zdravja. Dosegamo jo s hrano, ki je bazična oz. alkalna, torej takšna, ki ne izloča odpadnih kislin, in zagotavlja dobro notranje počutje.

Več: Kaj se zgodi, ko se sesuje kislo-bazično ravnovesje v telesu

Najboljši 'odkisljevalec' je limona. Za začetek dneva je tako najbolje, da spijete toplo limonado.

Zeleni sok bo uravnotežil vašo zakisanost: poskusite mešanico zelene, špinače, peteršilja, limone in svežega ingverja. Napitek bo spodbudil vašo alkalnost in energijo.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri