Kako nadomestiti pomanjkanje kalija?

Kako nadomestiti pomanjkanje kalija? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
14. 2. 2015

Vas bolijo mišice, ste neprestano utrujeni in brez moči? Morda vam primanjkuje kalija.

Težave s pomanjkanjem kalija se lahko pojavijo zaradi uživanja enolične hrane in hranil, kot sta kava in alkohol, ki sta med glavnimi krivci za 'odplakovanje' kalija iz telesa.

Zelo pogosto imajo težave s pomanjkanjem kalija športniki in tisti, ki se prekomerno potijo. Količina kalija pa je odvisna tudi od količine natrija v telesu.

Vloga kalija v telesu

Kalij je zelo pomemben za pravilno delovanje vseh celic, tkiv in organov. Je elektrolit, ki pomaga vzdrževati reden srčni utrip, nadzoruje krčenje mišic in uravnava količino vode v telesu.

Čeprav imamo živil, ki vsebujejo kalij, na voljo veliko, je problem tipične slovenske prehrane ta, da je bogatejša z natrijem in vsebuje manj kalija. Takšno razmerje pa je prav nasprotno od priporočil glede zdravega ravnotežja teh mineralov. Najmanjši priporočen odmerek za odrasle je od dva do štiri tisoč miligramov na dan.

Kako nadomestiti pomanjkanje kalija?

Primanjkljaj kalija boste najlažje nadomestili s prehrano oziroma živili, kot so:

  • pomarančni sok,
  • krompir,
  • banane,
  • avokado,
  • paradižnik,
  • brokoli, 
  • rdeča pesa,
  • fižol,
  • losos in
  • piščanec.

 Priporočamo tudi pogovor z osebnim zdravnikom.