Ta živila bodo okrepila vaš imunski sistem

Ta živila bodo okrepila vaš imunski sistem (foto: Profimedia) Profimedia
24. 9. 2021

Za krepitev imunskega sistema se ogromno ljudi zateče k citrusom - limone, pomaranče... Ampak živil, ki pripomorejo k zdravemu imunskemu sistemu je še veliko več. Preverite, katera so!

Rdeča paprika

Rdeča paprika vsebuje skoraj trikrat več vitamina C, kakor pomaranča. V zvezi z imunskim sistemom je pogosto omenjen vitamin C, saj ta spodbuja nastanek rdečih krvnih celic. Slednje imajo pomembno vlogo pri imunskem sistemu. Priporočljivo je, da že preventivno poskrbite za zadosten vnos vitamina C, zato vključite živila, kot je rdeča paprika v svojo vsakdanjo prehrano.

Prav tako je rdeča paprika bogat vir beta karotena, ki ga telo sintetizira v vitamin A. Poleg imunskega sistema izboljša tudi zdravje kože ter oči.

Brokoli

Še en bogat vir vitaminov in mineralov. Brokoli vsebuje vitamine A, C in E ter vlaknine in mnoge najrazličnejše antioksidante. Zaradi svoje sestave je brokoli eno izmed najbolj zdravih živil, ki jih lahko uživate.

Če želite, da brokoli ohrani vsa hranila, je ključno, da ga čim manj toplotno obdelate. Če vam je všeč surov, ga lahko uživate tudi surovega, sicer pa najmanj hranil izgubi s kuhanjem na pari.

Česen

Leta nazaj so ljudstva verjela, da česen odganja zle sile, danes pa vemo, da pomaga (tudi) pri boljšem imunskem sistemu. Česen je v kulinariki eno najbolj uporabljenih živil, z njegovo uporabo pa ugodno vplivamo na svoje  zdravje.

Glavno vlogo pri zdravilnih učinkih česna ima alicin. Ta nastane takrat, ko česen zdrobimo ali prežvečimo. Alicin se hitro pretvori v druge spojine, ki vsebujejo žveplo, za katere velja, da dajejo česnu zdravilne lastnosti. Izkazalo se je, da te spojine spodbujajo imunski odziv telesa, kadar nas napadejo virusi. (vir)

Ingver

Ingver je eno najbolj priljubljenih živil, kadar se prehladimo ali zbolimo. Sodi med začimbe, ki imajo protivnetni učinek, zato je pogost pripomoček v primeru vnetja grla. Pomaga lahko tudi pri slabostih (veliko nosečnic ga uživa v primeru jutranje slabosti).

Tudi preventivno uživanje ingverja lahko pripomore k izboljšanemu imunskemu sistemu ter vsesplošnemu počutju.

Sončnična semena

Sončnična semena so polna hranil, kot so fosfor, magnezij ter vitamina B6 in E. Vitamin B6 poskrbi, da kemijske reakcije v našem telesu delujejo najbolj optimalno. Zaradi tega omogoča močnejši in učinkovitejši imunski odziv. Vitamin E pa prav tako pripomore k normalnemu delovanju našega imunskega sistema.

Če si želite okrepiti svoj imunski sistem torej poskrbite za čim bolj raznoliko prehrano, s katero boste vnesli vsa hranila, ki jih potrebujete. Obenem pa ne pozabite poskrbeti tudi za dovolj gibanja.

Veronika Sivka