Kaj vse se lahko zgodi, če ste teku predani celo leto?

Kaj vse se lahko zgodi, če ste teku predani celo leto? (foto: Profimedia) Profimedia
9. 10. 2021

Če bi teku dali priložnost in vztrajali celo leto, bi dobili marsikaj v zameno. 

Vztrajnost je pomembna pri katerikoli aktivnosti, saj po nekaj mesecih še ne boste izkusili vseh dobrih posledic, prav tako ne boste še zelo napredovali ali postali najboljši. Eno leto pa je ravno prav, da izpolnite nekaj svojih ciljev, lahko naredite primerjavo z začetkom in trenutnim stanjem ter izkusite nekaj odličnih stvari. 

Zakaj se splača vztrajati pri teku celo leto (ja, tudi pozimi)?

Boljša fizična pripravljenost in manjša možnost za nekatere bolezni

Očiten razlog za celoletni tek je boljša fizična pripravljenost. To je običajno tudi največja motivacija za slabe dni, morda vas prepriča, da s tekom nadaljujete tudi po enem letu.

Da bo napredek najbolj očiten, se preizkusite takoj na začetku, preden začnete s kakršnim koli tekaškim programom: preverite, kakšno razdaljo lahko pretečete, kako hitro lahko tečete in kako vzdržljivi ste. 

Enako naredite že čez mesec, čez pol leta in čez eno leto. Opazili boste, kako daleč ste prišli in koliko več zmorete. Poleg tega redno ukvarjanje s športom podpira splošno zdravje in lahko zmanjšuje tveganja za določene bolezni. 

Izguba kilogramov s povečanjem intenzivnosti

Kar tako po nekaj tekih seveda ne boste shujšali, saj morate v ta namen tudi uravnoteženo in zdravo jesti ter se ukvarjati tako s kardio aktivnostmi kot vajami za moč. Lahko pa tek zelo pripomore k zmanjšanju teže, če povečate intenzivnost. 

Profimedia

Tega ne počnite pri vsakem teku, saj potrebujete tudi daljše in umirjene teke, sprinte, tempo teke ... Ko se odločite za intenzivnejši tek, povečajte hitrost ali se odpravite na tek v hrib. 

Tečete veliko hitreje ...

Če ste se kdaj teka lotili sami in vedno tekli v svoji coni udobja, v hitrosti verjetno niste skoraj nič napredovali. Ko se boste včlanili v kakšno tekaško društvo, pa boste v enem letu postali veliko hitrejši, kot ste bili na začetku. 

Čaka vas nekaj napornih vadb kot so tempo teki, tek v klanec, sprinti ... A vsaka kapljica znoja bo poplačana, ko boste določeno razdaljo pretekli precej hitreje. 

Ko začnete delati na hitrosti, hkrati ne povečujte tudi razdalje. Zadajte si en cilj naenkrat. Poleg tega poskrbite, da bo napornim treningom sledilo dovolj počitka. Najbolje bo, da vam program pripravi trener. 

... in zelooo daleč!

Danes si morda ne predstavljate, da bi nekoč pretekli polmaraton ali celo maraton. Po enem letu pa ideja ne bo več tako nerealistična.

Pogosta napaka rekreativnih tekačev je, da želijo veliko razdaljo teči hitro in izven svojih zmožnosti. Tako ne boste dosegli določene razdalje in izgubili boste motivacijo. 

Zato je pomembno, da svojo tekaško pot zaupate strokovnjaku (trenerju ali tekaški skupini), sami pa lahko naredite tudi preprost test, ali tečete v svojem pravem tempu: če se lahko med tekom pogovarjate, ste na dobri poti. Ko vam zmanjkuje sape, ste prehitri.