5 vrst živil, ki bi jih morale ženske jesti vsak dan za srečne in zdrave hormone

5 vrst živil, ki bi jih morale ženske jesti vsak dan za srečne in zdrave hormone (foto: profimedia) profimedia
6. 4. 2021

Hormoni imajo vsekakor sposobnost, da izboljšujejo naše splošno zdravstveno počutje. In če se znajdejo v neravnovesju, se počutimo slabovoljne, z malo energije, razdražene, zastaja nam voda, pridobivamo telesno težo, znova se pojavijo akne, pridruži pa se jim lahko tudi tesnoba. Vse to so znaki, da nismo srečne.

Za optimalno zdravje je nujno, da so vsi naši hormoni, vključno s spolnimi – estrogenom in progesteronom in testosteronom – v ravnovesju. Ta se sicer spreminja med menstrualnim ciklusom in v različnih življenjskih obdobjih. Toda dolga obdobja neravnovesij imajo lahko resen vpliv na naše zdravje.

profimedia
Zakaj potrebujemo progesteron?

Poleg tega da skrbi za reproduktivno zdravje, je močno sredstvo proti tesnobi, tako rekoč antidepresiv, diuretik in pomaga pri izgorevanju maščob. Če ga je malo ali nič, se to pokaže v tesnobnem in depresivnem razpoloženju, zastajanju vode in pa tudi kopičenju maščobe v telesu.

Učinek estrogena

Estrogen je povezan z reprodukcijo, rastjo novih kosti in kardiovaskularnim zdravjem, ima pa tudi reproduktivno nalogo. Preveč estrogena obremeni jetrne detoksifikacijske poti, kar se med drugim pokaže v menstrualnih težavah in težavah s kožo.

profimedia
Tudi ženske potrebujemo testosteron

Ženske imamo relativno majhno količino testosterona v telesu, prave količine pa lahko vplivajo na našo sposobnost nastajanja in ohranjanja mišic, libida in energije.

Kako se stres poigra z našimi hormoni?

Naš živčni sistem, ki izjemno vpliva na vsako celico našega telesa, na naš hormonski sistem, na vsak organ, na vsak delček izgorevanja maščob, se kar še ni prilagodil stopnji sprememb, ki smo jih v zadnjih desetletjih naložili našim telesom. Telesu moramo omogočiti premore in počitek – in to ne na zalogo, temveč v trenutku, ko telo to potrebuje.

Stres vpliva tudi na našo prebavo. Če je te slaba, se hranila iz hrane slabše absorbirajo, telo pa ne dobi tistega, kar potrebuje.

5 vrst hrane, ki bi je morale jesti ženske za srečne, zdrave hormone

  • Družina kapusov in rep: vključno z brokolijem, cvetačo, ohrovtom, zeljem in brstičnim ohrovtom vsebujejo visoke stopnje substanc, ki jih potrebujemo za učinkovito estrogensko ravnovesje.
profimedia
  • Brazilski oreščki: vsebujejo selen, ki je odločilen za plodnost in optimalno delovanje ščitnice.
profimedia
  • Morske alge: kot na primer nori in nekatere soli so vir joda, ki je odločilen za ustvarjanje ščitničnih hormonov.

  • Mastne ribe: na primer divji losos ali sardine ob spremljavi lanenih semen, chia semen, pekanovih orehov in navadnih orehov so vsi dobri viri omega-3 esencialnih maščobnih kislin, ki so potrebne za zdravo hormonsko ravnovesje.
profimedia
  • Barvita rastlinska hrana: jejte celo paleto barvitih rastlin in jagodičevja, na primer borovnic in robidnic. Te vsebujejo veliko količino edinstvenih antioksidantov, ki pomagajo ublažiti učinek stresa na telo. Zelena listna zelenjava je še posebej bogata z magnezijem, ki je nujen za zdravo prsno tkivo in pa za sproščanje.
Izogibajte se ..

... alkoholu, kofeinu, trans maščobam, rafiniranim sladkorjem in sintetičnim substancam, ki jih najdemo v pesticidih, zdravilih in izdelkih za nego kože.

Preberite še: Jutranji tek: se izplača in zakaj bi mu morali dati priložnost?