To se zgodi z vašim telesom, ko več hodite

To se zgodi z vašim telesom, ko več hodite (foto: Profimedia) Profimedia
3. 8. 2021

Če želite izvedeti nekaj neverjetnih stvari, ki se zgodijo, ko postanete predan sprehajalec, berite dalje.

Kako hoja pomaga vašim možganom, srcu, mišicam, kostem in kakšen vpliv ima na splošno dobro počutje ...

1. Vaši možgani bodo zacveteli

Raziskav, ki povezujejo hojo (in druge oblike zmerne vadbe) z ustvarjalnimi možgani, ne manjka.

Ena izmed teh, objavljena v APA PsycNet, pravi, da je redna hoja povezana z ustvarjanjem uspešnih inovacij.

Ker hoja ne zahteva veliko zavestnega truda, lahko naša pozornost odtava – svet pred nami lahko napolnimo s parado podob iz gledališča uma. In to je prav takšno duševno stanje, ki ga raziskave povezujejo z inovativnim idejami in spoznanji.  

Nedavno pa je študija, ki so jo opravili na Univerzi v Gradcu, pokazala, da je hoja neposredno povezana z večjo ustvarjalnostjo.

2. Telesu boste dali dodatno energijo

Profimedia

Kakršnakoli fizična aktivnost, ki dvigne srčni utrip in požene endorfine, bo povečala raven energije. In hoja ni izjema. Da bi izkusili vse te prednosti, pa vam ni treba hoditi ure in ure.

Že 20-minutni sprehodi trikrat na teden poskrbijo za 20 % več energije, je pokazala raziskava.

3. Bolje boste spali

Še posebej boste te dobrodejne učinke občutili, če se boste na sprehod odpravili v roku dveh ur po tem, ko se boste zjutraj prebudili, pravi dr. Michael Mosley. Vse je povezano z naravno svetlobo – ki bo poskrbela za ponastavitev vaše telesne ure.

4. S hojo boste poskrbeli za zdravo raven krvnega sladkorja

Profimedia

Še posebej, če se boste na sprehod odpravili takoj po obroku.

Glede na študijo, v kateri so sodelovali bolniki z sladkorno boleznijo tipa 2, je že 10-minut sprehod po obroku pomagal znižati raven krvnega sladkorja.

5. Ne boste več tako obupani/izčrpani

Po mnenju strokovnjakov s klinike Mayo lahko aktivnost, kot je hoja, olajša simptome povezane z depresijo in anksioznostjo – med telesno dejavnostjo se izločajo endorfini, ki poskrbijo za občutek zadovoljstva, gibanje zamoti vaš um, tako se lahko izognete krogu negativnih misli, redna fizična aktivnost tudi poskrbi za dvig samozavesti, ker začnete dosegati majhne cilje in na splošno bo lažje, ko se boste soočali s takšnimi stanji, pišejo.

Vse te prednosti hoje pa je najbolje doživeti v naravi.

Sprehod v naravi je nekaj izjemno osvobajajočega in nekateri ljudje to izkusijo veliko prej kot bi v zaprtem prostoru, pravi Beth Collier, magistra znanosti in ustanoviteljica šole Nature Therapy. »Del možganov, ki je odgovoren za premišljevanje in negativne misli, se umiri, ko smo povezani z naravo, kar daje ljudem več prostora za procesiranje njihovih težav,« pravi strokovnjakinja.

6. Porabili boste več energije in posledično lahko tudi izgubil odvečno težo

Profimedia

Z 20-minutno hitro hojo boste porabili nekje med 376.81 kJ (90 kalorij) in 460.55 kJ (110 kalorij) in študije so pokazale, da je lahko hoja odličen način za hujšanje. Kako hitra je hitra hoja. To je hoja, pri kateri še lahko govorite, ne morete pa peti.

7. Zaščitili boste svoje srce in dlje živeli

Študija, objavljena v reviji British Journal of Sports Medicine, v kateri je sodelovalo več kot 50.000 posameznikov, ki so redno hodili, je pokazala, da je hitra hoja neposredno povezana z veliko nižjim tveganjem za bolezni srca in zgodnjo smrt. To se je še posebej pokazalo pri udeležencih, starejših od 60 let, kjer so ugotovili kar 53 % znižanje tveganja za smrt zaradi bolezni srca.

Velika študija, objavljena v reviji The American Journal of Clinical Nutrition, pa je pokazala, da bi lahko 20-minutna hitra hoja vsak dan zmanjšala tveganje za smrt za več kot 30 %!

8. Vaše kosti bodo močnejše

Vsakodnevni sprehodi so pomembni tudi za zdrave in močne kosti, pravijo strokovnjaki. En odstotek kostne mase na leto začnete izgubljati namreč že pri petintridesetem letu.

Kost je živo tkivo – nenehno se spreminja in prilagaja obremenitvam. »In kosti postanejo močnejše z vadbo,« pišejo raziskovalci. »Pri hoji noge nosijo težo celega telesa, tako se krepijo tudi kosti.«

Če bi resnično radi povečali učinke hoje, strokovnjaki predlagajo, da spreminjate svoj tempo, izbirate različne terene, če lahko, vključite tudi poskakovanje in spreminjate način hoje (vključite denimo hojo v stran ali hojo nazaj). Seveda to počnite varno.  

Poskusite lahko z različnimi intervali. Na primer: 30 sekund hodite v stran v eno stran, nato še v drugo, nato 30 sekund hodite vzvratno, nato 30 sekund hodite po prstih in 30 sekund po petah.

Za konec pa še: ob vsem tem ne pozabite na ustrezno obutev.

Prirejeno po: eatthis.com
Preverite še: