Dober spanec in dobro počutje zagotovljena: Zdravnik je razkril neverjetno dvourno pravilo

Dober spanec in dobro počutje zagotovljena: Zdravnik je razkril neverjetno dvourno pravilo (foto: Rachel Claire | Pexels) Rachel Claire | Pexels
12. 4. 2021

Kako ima lahko samo ena precej preprosta stvar tako neverjeten vpliv na naše zdravje in dobro počutje.

Dr. Michael Mosley, nekdanji zdravnik, zdaj novinar, producent in moderator, je nedavno v oddaji na BBC spregovoril o zelo zanimivem dvournem pravilu, ki ima lahko neverjeten vpliv na naše splošno zdravje in počutje.

Profimedia
Spregovoril je o dobrodejnih lastnostih zgodnjega jutranjega sprehoda in o tem, kako nam lahko pomaga resetirati našo notranjo uro – kar ne bo pozitivno vplivalo le na naše spanje, temveč lahko prispeva tudi k močnejšemu občutku sreče. Zadnje tudi zaradi dveh hormonov, melatonina in serotonina.

Dr. Michael Mosley pravi: »Kakršnakoli oblika hoje čez dan je dobra, ker smo tako izpostavljeni dnevni svetlobi, a zdi se, da jutranji sprehod opozori telo in možgane, da se je dan začel

Profimedia

Svetloba pomaga tudi resetirati našo notranjo uro, ki telesu sporoča, kdaj je čas za spanje in kdaj se je treba zbuditi. Premakne jo naprej, tako je zvečer, ko se želite odpraviti spat, telo že pripravljeno na to. Pa ne le to, jutranja svetloba zavira tudi sproščanje melatonina, spalnega hormona, in počutili se boste popolnoma budne, razloži dr. Mosley in dodaja ...

»Na kratko, če zvečer težko zaspite, je to lahko zato, ker čez dan niste dovolj izpostavljeni svetlobi, še posebej zjutraj. Bolj zgodaj ste izpostavljeni dnevni svetlobi, večji bo vpliv na kvantiteto in kvaliteto spanca.«

Obstaja tudi mnenje, da izpostavljenost jutranji svetlobi dejansko vpliva na vaše prebujanje sredi noči – tega bo manj – in poskrbi, da boste globlje in bolje spali.

»S tem preprostim trikom lahko v nekaj tednih dejansko postanete jutranja ptica,« je še povedal dr. Mosley.

Kaj pa, če čisto zares niste jutranja ptica?

Ali delate v izmeni ali imate nenavaden urnik ...

Profimedia

Brez skrbi, ni vam treba vstajati bolj zgodaj, pravi dr. Mosley.

Preprosto pojdite na sprehod v roku DVEH UR po tem, ko vstanete in tudi to lahko deluje.

Tudi, če se prebujate zelo zgodaj, ko sonce šele vzhaja, in se vam zdi, da zunaj ni svetlo, je veliko modre svetlobe, na katero so naši receptorji še posebej občutljivi in ima lahko pozitiven učinek.

»Nenavadna stvar, ko gre za našo notranjo uro, je, da ne deluje 24 ur, običajno deluje nekoliko dlje. Zato je eden od namenov svetlobe, da jo vsako jutro resetira in zaradi nekega razloga se zdi, da je to še posebej koristno,« je še povedal dr. Mosley.

Pri tem velja omeniti še, da svetloba ne vpliva le na raven hormona melatonina, temveč tudi na sproščanje hormonov, kot je serotonin, ki poskrbi za dobro počutje.

To je naravni spodbujevalec dobre volje in je ena od kemikalij, ki jo spodbujajo tudi antidepresivi. Je tako močan, da lahko dejansko resetira kemijo v naših možganih in morda celo spremeni pogled.

Preverite še:

Ali pa: 3 recepti, 3 izzivi in 3 izleti nad katerimi smo najbolj navdušeni (+ iščemo vaše predloge!)