Ta oblika vadbe učinkuje enako kot tableta antidepresiva

Ta oblika vadbe učinkuje enako kot tableta antidepresiva (foto: Profimedia) Profimedia
7. 3. 2022

Ko ima človek veliko skrbi, je aktivnost eno najboljših zdravil. In zadostuje že 30 minut vadbe na dan.

Danes se v svetu z anksioznimi motnjami (tesnobo) spopada izjemno veliko ljudi. Zaskrbljenost, strah, slab spanec so le nekateri obrazi te duševne motnje, ki slabo vpliva na kakovost življenja. Čeprav se takrat, ko vas prevevajo taki občutki in črne misli, težko spravite k aktivnosti, pa bi morali storiti točno to.

Izberite aktivnost, ki poviša srčni utrip

Ali lahko aktivnost zdravi tesnobo? Strokovnjaki pravijo, da vsekakor lahko izjemno uspešno blaži njene simptome.

Še več, raziskave dokazujejo, da ima 30 minut kardio vadbe na dan enak učinek kot tableta antidepresiva. "30 minut vadbe na dan ima enake učinke kot standardna količina Prozaca, toda brez stranskih učinkov," je za Healthline povedal terapevt Brent Sweitzer.

Tudi manj kot pol ure vadbe na dan že zmanjšuje tesnobne učinke, sploh če se odločite za bolj intenzivno aktivnost. Že 5 minut aerobne vadbe prične stimulirati proti-tesnobne učinke!

Pomembno je, da izberete aktivnost, pri kateri se poviša srčni utrip. Naj bo to kolesarjenje, tek, hitra hoja, ples ali karkoli drugega. ''Raziskave kažejo, da aerobna aktivnost še posebej pomaga. Kolesarjenje, ples ali hitra hoja so lahko izjemno močno orodje pri spopadanju s tesnobo. Pomaga pa tudi vsem tistim, ki jih pred določenimi dogodki pestijo skrbi,'' pravi  John J. Ratey, profesor psihiatrije na harvardski medicinski fakulteti.

Še bolj pomembno pa je, da aktivnost izvajate redno.

Kako aktivnost pomaga pri spopadanju s tesnobo? Dr. J. Ratey razloži takole:
  • Gibanje pozornost preusmeri s skrbi, ki nas pestijo, na samo aktivnost.
  • Gibanje zmanjša mišično napetost in posledično se zmanjša občutek tesnobe.
  • Povečan utrip srca spodbudi spremembe v možganih, med drugim se poviša seratonin, ki igra pomembno vlogo pri dobrem počutju.
  • Aktivnost aktivira čelni reženj v možganih, ki pomaga nadzorovati amigdalo, ki uravnava stresne odzive.
  • Redna vadba krepi odpornost proti burnim čustvom.

Ko možgani zaznajo stres, to vpliva na celotno telo. In obratno. Če se telo počuti dobro, to pozitivno vpliva tudi na možgane.

Da bi učinke aktivnosti na dobro počutje še povečali:
  • Izberite aktivnost, pri kateri uživate.
  • Za več motivacije se vadbe lotite s prijateljem.
  • Namesto dvorane izberite naravo.
Pomembno!

Več ni nujno bolje. Nekateri se v boju s tesnobo lotevajo vedno več in več aktivnosti, kar lahko sproži celo nasprotni učinek, ko je telo popolnoma izmučeno. Kot vsepovsod v življenju naj tudi tukaj velja pravilo zdrave mere.