Nepozabna tekaška izkušnja: Tu je 10 nasvetov za lažji tekaški začetek in za več motivacije

Nepozabna tekaška izkušnja: Tu je 10 nasvetov za lažji tekaški začetek in za več motivacije (foto: Profimedia) Profimedia
1. 3. 2022

Tek naj bi bil enostaven: obuješ tekaške copate in gremo! Vendar včasih ni čisto tako.

Vreme, poškodbe ali naporen delovnik lahko precej otežijo vzpostavljanje rutine – in brez te je treba vedno znova najti motivacijo. Hkrati pa zelo dobro veste, kako odlično se počutite po teku, ko telo preplavijo endorfini.

Tu je 10 nasvetov za lažji tekaški začetek in za več motivacije

1.

S pravim zvokom v ušesih je lahko tek bolj zabaven. Ker pogosto tečemo po isti trasi in je začetek precej utrujajoč, lahko zvok in osredotočanje na še kaj drugega kot je tek, poskrbi za raznolikost. Pripravite seznam najljubših pesmi ali poslušajte najljubši podkast.

2.

Ko boste našli tekaško stezo, ki najbolj ustreza vaši pripravljenosti, boste lažje vztrajali pri svoji novi rutini. Vendar lahko to, zlasti na dan, ko niste najbolj motivirani, prispeva k dolgčasu – in takrat je lahko tek pravo mučenje. Zato: ko imate čas, se prepustite tudi raziskovanju novih poti.

3.

Tek je individualen šport, a kdo pravi, da morate zato vedno teči sami. Na tek povabite prijatelja ali se pridružite že obstoječi tekaški skupini – na družbenih omrežjih jih najdete ogromno.

4.

Med tekom se ne ozirajte na druge. Ni pomembno, kako in kje tečejo drugi, še manj, kaj naj bi si mislili, ko jim pot prekriža zadihan in rdeč v obraz tekač, ki je pretekel komaj nekaj metrov. Nihče ne ve, ali ste pravkar pretekli kilometer ali 20. Če kaj, vas večina občuduje.

5.

Tek nima le športne komponente, lahko je tudi meditativen. Prepustite se in vaše telo je lahko na avtopilotu.

6.

Za fartlek ste že slišali? Fartlek je vadba, ki je intuitivna in svobodna, brez striktno predpisanih količin in intenzivnosti. Tekaškemu delu (lahkoten tek, tempo tek, intervalni tek, tek v klanec …) dodajte še netekaškega (vaje za moč, poskoke, abecedo teka …).

Primer: če vam primanjkuje tekaške kilometrine, v fartlek vključite dolge teke. Če želite izboljšati tehniko teka, vključite vaje za izboljšanje tehnike itn.

Lahko je tudi izziv: na poti izberete točki, kjer sprintate. Vsakič, ko pridete do tiste točke. Ali izberite pot, ki se stopničasto vzpenja in na tem delu skačite.

7.

In potem so tu še posebej težki dnevi. Deževni, hladni, ekstremno stresni, neprespane noči … Seznam dejavnikov, ki otežujejo tek je neskončen. Na takšen dan obujte tekaške copate in potrimčkajte le po bližnji ulici. Ni bilo tako slabo, kajne? Potrimčkajte do naslednjega križišča. In še malo dlje … Seveda to ne pomeni, da MORATE teči na vse takšne dni – včasih telo preprosto potrebuje oddih. Takoj, ko se spet počutite bolje, se vrnite na stezo.

8.

In ker smo ravno omenili odmore – med tekom se ne bojte vzeti odmorov. Tecite lahkotno in čeprav se vam zdi, da ste komajda kaj pretekli, se sprehodite, da si malce opomorete. Ja, tudi hoja šteje.

9.

Seveda vam ni treba trenirati za maraton, če tega ne želite. Toda cilji ali majhni izzivi vas lahko resnično motivirajo. Imejte en dolgoročen cilj, ki ga razdrobite na nekaj kratkoročnih, lahko merljivih, ki vas bodo vodili naprej.

Kaj pravite na: do konca meseca bom pretekel/a 24 kilometrov. Dva kilometra trikrat na teden. Ali preprosto: preteči želim svojih prvih 5 kilometrov.

10.

Nikoli vam ne bo žal, da ste vložili v dobro tekaško obutev. Odpravite se v specializirano trgovino in poiščite par, ki vam najbolj ustreza. Zraven pa dodajte še kakšno kvalitetno športno majico za več motivacije. ;)

Zakonec pa še: