5 znanstveno dokazanih načinov, kako lahko čokolada izboljša vašo vadbo

5 znanstveno dokazanih načinov, kako lahko čokolada izboljša vašo vadbo (foto: Profimedia) Profimedia
8. 3. 2020

Ali ne bi bilo super, če bi nam lahko naše sladke pregrehe pomagale pri vadbi in jo celo izboljšale? No, čokolada jo lahko ... In tudi znanost je naši strani.

Odgovor se skriva v temni čokoladi.

Da, prav zares.

Čokolada ima dve lastnosti, zaradi katerih lahko pripomore k vaši vadbi:

  • ogljikovi hidrati in
  • antioksidanti, pravi Natalie Rizzo, avtorica knjige The No-Brainer Nutrition Guide For Every Runner.

Precejšnjo količino ogljikovih hidratov imajo pravzaprav vse oblike čokolade - bela, mlečna ali temna. Zaradi sladkorjev. A vam z dodatnim sladkorjem ni treba pretiravati.

Temnejša je čokolada, ustreznejša bo.

Ravno zato, ker vsebuje manj sladkorja. Poleg tega temna čokolada vsebuje več antioksidantov kot mlečna.

Ključ pa se ne skriva le v tem, da boste odhiteli do bližnjega avtomata s čokoladami in potem upali na najboljše.

Preberite, kako lahko čokolada izboljša vašo vadbo:

1. Boljša aerobna kapaciteta

Raziskave so pokazale, da lahko uživanje temne čokolade izboljša vašo maksimalno porabo kisika (VO2 max). Pri ljudeh, ki večinoma sedijo in so tri mesece uživali po 20 gramov temne čokolade na dan, se je maksimalna poraba kisika povečala za 17 odstotkov.

Morebiten razlog? Raziskovalci pravijo, da epikatehin, flavonol v kakavu, pripomore, da mitohondriji – motor vaših celic – funkcionirajo učinkoviteje.

2. Manj vnetij

Antioksidanti v čokoladi, imenovani tudi flavonoidi, pripomorejo k zmanjševanju vnetnih stanj.

»Ker vadba, kot je denimo tek, povzroča akutno vnetje mišic in sklepov, boste z uživanje čokolade pred oziroma po vadbi pripomogli k zmanjšanju vnetja in bolečine, povezane z njim,« pravi Rizzova.

Poleg tega sta dve nedavni raziskavi pokazali, da flavonoidi pozitivno vplivajo na zdravje možganov in srca.

3. Za bojše razpoloženje

Za to, da čokolada pripomore k odličnemu počutju, obstaja razlog:

  • kakav vsebuje hormon serotonin, ki uravnava razpoloženje. Temnejša je čokolada, več serotonina boste pridobili, pravijo izsledki raziskave v Španiji.

Poleg tega vam lahko tudi pomaga, da se boste navdušili za vadbo, je za revijo Runner's World povedal Ryan Johnson, trener za moč in kondicijo.

»Če si boste pred vadbo privoščili malo temne čokolade, boste s tem sprožili pozitiven proces,« pravi. »Na neki točki ne boste več znali presoditi, če je vaše navdušenje posledica čokolade al vadbe, kar pripomore k oblikovanju vadbenih navad.«

4. Še bolj se potrudite

Zaradi kofeina, ki ga vsebuje temna čokolada, boste lahko tekli dlje, telovadili boljše. Raziskava, objavljena v reviji Sports Medicine, je pokazala, da uživanje kofeina krepi tako moč kot vzdržljivost.

Samo pazite, da se ne boste prehitro basali. Če boste prakticirali čuječnost in si vzeli čas, da boste v čokoladi resnično uživali, se boste tako res pripravili na vadbo, ki vas čaka.

5. Polne baterije

Čokolada lahko predstavlja odličen vir goriva, če se je boste lotili pravilno.

Zato tu nekaj nasvetov:

  • Ker čokolada vsebuje več maščobe kot drugi viri ogljikovih hidratov, morajo biti porcije manjše (denimo četrtina tablice).
  • Maščoba kot vir goriva potrebuje več časa za razgrajevanje kot ogljikovi hidrati (v primerjavi s preprostim sladkorjem oziroma sadjem).
  • Če boste čokolado uživali pred vadbo, to storite kakšni dve uri pred začetkom vadbe.
  • Če jo boste uporabili za okrevanje, se držite okoli 30-60 gramov, s čimer boste po vadbi pripomogli k ponovnemu napolnjenju zalog glikogena, pravi Rizzova. Zraven uživajte še beljakovine, denimo kozarec mleka ali maslo iz oreščkov. Kombinacija beljakovin in ogljikovih hidratov je ključna za obnavljanje mišic.
Opozorilo!
Tistim, ki jih muči refluks, lahko čokolada tudi škodi.

Če boste začeli med vadbo opažati simptome, kot so zgaga ali prebavne motnje, si je pred začetkom vadbe raje ne privoščite.

Prirejeno po Runner's World

Preberite še: Kdaj jesti beljakovine, kdaj ogljikove hidrate in kdaj maščobe?