Poznate meditacijo s hojo? (in dobri razlogi, da jo preizkusite)

Poznate meditacijo s hojo? (in dobri razlogi, da jo preizkusite) (foto: unsplash) unsplash
26. 4. 2020

Če vam sedenje na mestu z zaprtimi očmi ne ustreza, ste morda bolj primerni za meditacijo med hojo. Preizkusite jo lahko že naslednjič, ko se odpravite na sprehod.

Običajno med meditacijo med hojo hodite v krogih, naprej in nazaj v ravni liniji ali v labirintu. Povezana je z budistično vero, prakticirajo pa jo tudi menihi. Kljub temu ne potrebujete poznavanja budizma, saj ste samo z izvajanjem deležni mnogih pozitivnih učinkov. Tempo hoje je počasen, točna tehnika pa je odvisna od vrste meditacije, za katero se odločite. Poznamo več različnih vrst, to pa je le nekaj od njih: teravada, zen hoja, zavedna/premišljena hoja, jogijska hoja …

Pobližje si poglejmo zavedno hojo, ki lahko sprosti misli in vam daje občutek, da živite tukaj in zdaj natanko v tem trenutku. Upoštevajte nekaj pravil: 

1.) Hodite počasi, umirjeno in tako, da vam bo udobno. 

2.) Zavedajte se vsakega giba in koraka, pozornost nenehno usmerjajte v ta trenutek. 

3.) Med hojo si ponavljajte eno od teh misli: 

  • Prispel sem. Doma sem. 
  • Tukaj in zdaj. 
  • Sem trden in svoboden. 
  • Konec koncev živim. 

4.) Uživajte v vsakem koraku, ki ga naredite. Z nogami poljubljajte tla. Oddajajte hvaležnost in ljubezen, medtem ko hodite.  

In zakaj bi se sploh odločili za meditacijo med hojo? Ker boste s tem poskrbeli tudi za svoje zdravje, kar je v trenutni situaciji ključnega pomena. Meditacija med hojo ima lahko naslednje dobre učinke na telo: 

Spodbudi pretok krvi - Meditacijo med hojo pogosto delajo ljudje, ki veliko časa presedijo. S tem spodbudijo pretok krvi po celem telesu in se znebijo utrujenosti ter se ponovno napolnijo z energijo. 

Boljša prebava - Še posebej hoja po jedi lahko pozitivno vpliva na prebavo in odstrani občutek napihnjenosti ter obteženosti. Če boste hodili počasi in se zavedali vsakega koraka, pa še toliko bolje. 

Manj anksioznosti - Če vas še posebej v tem času muči anksioznost, se večkrat odpravite na sprehod in hkrati meditirajte. Študija iz leta 2017 je pokazala, da hoja z meditacijo bolje zmanjšuje ravni stresa kot samo hoja. 

Kreativnost - Čiščenje misli med hojo vam bo pomagalo pri osredotočenosti, kar lahko spodbudi kreativne ideje, ki jih prej zaradi zmede v glavi niste videli. 

Uživate v gibanju - Če boste izvajali zavedno hojo, se boste med rekreacijo počutili bolje, kar bo pozitivno vplivalo na vaš pogled na vadbo. Naj to ne bo več obveznost, ampak nekaj dobrega, kar vaše telo potrebuje in po čemer hrepeni. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri