Kaj je mikro-obupavanje in ali zaradi tega niste boljši pri športnih aktivnostih?

29. 6. 2022

Niste prenehali, vendar, ali si vseeno škodite pri vadbi? Poglejte, katere mikro odločitve in dejanja spodkopavajo cilje. 

Slika 1/3

Verjetno ste že kdaj obupali nad vadbo, jo popolnoma opustili za nekaj časa, ali pa vsaj kakšno aktivnost, v kateri niste bili posebej dobri. Tega ni potrebno razlagati, saj dobro veste, da popolnoma izgubite možnosti za dosego cilja. 

Kaj pa pomeni mikro-obupati? 

Začnimo kar s primerom: Mikro-obupate takrat, ko ne izpustite težke vadbe, ampak spremenite nekaj vaj ali zmanjšate intenzivnost, ker ste prepričani, da ne boste zmogli. 

Takšna majhna dejanja ne izgledajo napačna, zato niti ne pomislite, da vam škodujejo. In če se vam zgodi kakšen tak spodrsljaj le občasno, zares ne spodkopava vašega cilja. Ko pa jih lahko naštejete veliko, je pod vprašanjem vse, kar ste do sedaj dosegli v športu. 

Tu je nekaj primerov mikro-obupavanja: 

- Pogosto prirejanje števila ponovitev, intenzivnosti, časa vadbe. 

- Prilagajte cilje tako, da jih večkrat znižate. 

- Dodajate več počitka, kot ga zares potrebujete. 

- Izpuščate vrste vadb, ki vam niso všeč, čeprav jih potrebujete. 

- Na vadbe vedno zamujate, ali končate prej (ja, tudi 5 minut je pomembnih). 

- Med vadbo si vzamete dolge premore.

Profimedia

Preverite tudi "Ali tek škoduje mojim kolenom?" Kineziolog Uroš Kožar in Jakov Fak razbijata mite o teku (+ brezplačne tekaške vadbe po Sloveniji) ali pa Koristni napotki za vse, ki boste kakšno noč šotorili v naravi