Pozabite na štetje kalorij in hrustanje ohrovta: Tukaj je 5 presenetljivih živil, ki božajo vaše brbončice in vam lahko pomagajo pri hujšanju

Pozabite na štetje kalorij in hrustanje ohrovta: Tukaj je 5 presenetljivih živil, ki božajo vaše brbončice in vam lahko pomagajo pri hujšanju (foto: Profimedia) Profimedia
3. 12. 2022

Stoletja uveljavljena živila, ki so nam v navadi, morda niso vedno takšna, kot si jih predstavljamo. V zadnjih letih so znanstvene raziskave razkrile skrite koristi za zdravje vseh vrst "slabih" jedi, zaradi česar je njihov položaj na kulinaričnem seznamu jedi vprašljiv. Strokovnjaki trdijo, da je ključ do hujšanja uživanje sira in čokolade ter pitje rdečega vina.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja.  

Oves, kvinoja, zelena listnata zelenjava in različne vrste sadja so nekatere od običajnih stvari, ki jih pogosto dodajamo prehrani za hujšanje. Čeprav mnogi med nami ta živila dodajo na svoj jedilnik, jih s trudom zaužijemo. Mnogi se še vedno niso navadili na njihov okus in se jim morda poskušajo izogniti. Vendar ko gre za hujšanje, ni treba, da je vaša prehrana vedno tako dolgočasna.

Danes že vemo, da pri hujšanju ni treba vedno upoštevati pomanjkanja in odrekanja. Pravzaprav ne bi smelo biti tako. Uspešno in trajnostno hujšanje je veliko lažje doseči, če se osredotočite na kakovost hrane in ne na njeno količino. Če boste jedli zdravo, hranljivo (in tudi kalorično) hrano, boste veliko bolj zadovoljni. Številna živila, za katera ljudje mislijo, da so pri hujšanju prepovedana, so prav tista, ki nam lahko dejansko pomagajo doseči cilj. V svoj jedilnik tako torej lahko dodate tudi številna zabavna in okusna živila. In če niste prepričani, kaj lahko uživate, vam v nadaljevanju prinašamo seznam nekaterih presenetljivih živil, ki lahko pomagajo pri hujšanju.

Znanstvene študije so pokazale, da je temna čokolada - žal, mlečna in bela ne štejeta - bogata z antioksidanti in polna hranilnih snovi, zato je ta grenko-sladka poslastica priljubljena superhrana.

Tukaj je 5 presenetljivih živil za hujšanje:

1. Čokolada

Presenetljivo, kajne? Čokolada je za mnoge od nas zelo priljubljena sestavina. Toda ali ste vedeli, da lahko pomaga tudi pri hujšanju?! Temna čokolada, ki vsebuje antioksidante, vitamine in minerale, vključno s kalijem, bakrom, magnezijem in železom, je bogat vir hrane. Raziskovalci so odkrili, da lahko uživanje čokolade v telesu poveča proizvodnjo polifenolnih spojin, ki so dobre za želodec, kot je maščobna kislina, ki izklopi gene, povezane z vnetjem, in spodbuja telo, da za energijo kuri maščobe.

Že en ali dva grižljaja bogate, nasitne in temne čokolade lahko ne le zmanjšata raven stresa, temveč tudi zmanjšata željo po drugih s sladkorjem obloženih dobrotah. Visoka raven stresa lahko povzroči porast hormona kortizola, ki poveča apetit in čustveno prehranjevanje.

Koristi čokolade so odvisne od koncentracije kakavovih flavonoidov, za katere so študije pokazale, da imajo številne pozitivne učinke na zdravje, na primer izboljšujejo pretok krvi v možganih in zmanjšujejo tveganje za bolezni srca z zniževanjem ravni holesterola, krvnega sladkorja in krvnega tlaka. Večji kot je odstotek kakava, večje so koristi.

Profimedia

Zaradi prisotnosti flavanolov, ki izboljšujejo pretok krvi v možgane in srce ter zmanjšujejo možnost strjevanja krvnih ploščic, je temna čokolada povezana s kratkotrajnim izboljšanjem delovanja možganov, nižjim krvnim tlakom in boljšim zdravjem srca in ožilja. Uživanje sladkega čokolade poveča raven endorfinov, ki dajejo užitek, in lahko poveča raven serotonina za boljše razpoloženje. 

2. Rdeče vino

To je dobra novica za vse ljubitelje vina! Glede na študijo, objavljeno v reviji Nutrition Review, lahko resveratrol in drugi antioksidanti, ki jih najdemo v rdečem vinu, pomagajo pri uravnavanju krvnega sladkorja, zdravju srca in vnetjih. Poleg tega lahko zmerno uživanje vina pomaga pri preprečevanju prekomernega povečanja telesne teže.

Pri hujšanju je omejevanje tekočih kalorij lahko ključ do uspeha. Alkohol vsebuje 29 kJ (7 Kcal) na gram, kar se ne le hitro nabere, ampak tudi hitro izgubi. Vendar se nekateri ne morejo odpovedati občasnim koktajlom ob koncu dolgega dneva.

Rdeče vino je morda bolj koristno kot belo, kot je pokazala ena od študij, ki je ugotovila, da lahko polifenoli v rdečem vinu (vključno z resveratrolom) celo preprečijo debelost, saj pomagajo pri presnovi. Največ polifenolov je v celotnem grozdju, vendar vino vsekakor prinaša del teh koristi.

3. Pokovka

Pokovka ima nizko energijsko gostoto, veliko vlaknin in malo kalorij. Vse to so lastnosti živil, ki lahko spodbujajo izgubo telesne teže. Pokovka, ki se peče na zraku, ima 130 kJ (31 Kcal) na skodelico, kar je bistveno manj kot številni drugi običajni prigrizki.

Profimedia

4. Kava

Vaša vsakodnevna skodelica džezve je lahko več kot le pomoč pri jutranjem vstajanju iz postelje. Spodbuja možgane in živčni sistem ter vsebuje antioksidante, ki lahko pomagajo izboljšati presnovo glukoze, kar ne le pomaga pri zmanjševanju apetita, temveč tudi zmanjšuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2. Kava s kofeinom lahko spodbuja tudi termogenezo in sposobnost telesa, da izgoreva več maščobnih zalog, kar izboljša zmogljivost pri vzdržljivostnih vajah, kot sta tek in kolesarjenje.

Čeprav so učinki kave na izgubo telesne teže verjetno minimalni, so splošne koristi za zdravje zadosten razlog, da si vsako jutro privoščite skodelico ali dve kot del svoje vsakodnevne rutine. Kava je odlična za pospeševanje presnove, če jo pijete črno, brez umetnih sladil ali smetane. Raziskava so pokazale, da so imeli ljudje, ki so pili kavo s kofeinom, v povprečju za 16 % višjo presnovo kot tisti, ki so pili kavo brez kofeina.

5. Arašidovo maslo

Poleg zdravih maščob arašidovo maslo vsebujejo tudi veliko beljakovin in vlaknin. Arašidovo maslo vsebuje 8 gramov beljakovin na 2 žlici in 2 grama vlaknin.

Študija, ki so jo izvedli na harvardski šoli za javno zdravje, je pokazala, da je bilo redno uživanje oreščkov v skupini več kot 51.000 žensk povezano z manjšim tveganjem za povečanje telesne teže in debelost. Podobna študija v reviji Journal of Nutrition je pokazala, da se je telesna teža pri ljudeh, ki so uživali običajno prehrano v primerjavi s prehrano, obogateno z oreščki, zelo malo spremenila. 

Oreščki in masla iz oreščkov so lahko zdrav dodatek k vaši prehrani, tudi ko poskušate shujšati.

Profimedia

Ko ta živila vključite v svojo prehrano, jih uživajte zmerno, saj lahko prevelike količine škodujejo vašemu zdravju. 

Preberite še:

Kako se lahko V TEM TRENUTKU počutite bolje v svojem telesu?

Priporočamo tudi:

Zbogom, prava kava: Ta nizkokalorični napitek blagega okusa je kot nalašč za hujšanje in za zdrav vstop v novo leto