Stavimo, da ste BROKOLI do sedaj pripravljali narobe!

Stavimo, da ste BROKOLI do sedaj pripravljali narobe! (foto: Profimedia) Profimedia
13. 1. 2023

Kako narezati brokoli, da dobite čim več snovi, ki blagodejno vplivajo na zdravje?

Brokoli je ena tistih zelenjav, ki jih lahko pripravite na številne različne načine, obenem pa se ponaša z vitamini, minerali in ostalimi snovmi, ki so koristne za telo.

Ena od teh je tudi sulforafan, spojina, ki ima več ugodnih učinkov na telo; med drugim pomaga uravnavati nivo sladkorja v krvi, v eni od raziskav pa so ugotovili tudi, da lahko pomaga zmanjšati tveganje za rakava obolenja. Največ spojine nastane takrat, ko brokoli narežemo.

Brokoli pred uživanjem običajno toplotno obdelamo, tukaj pa se pojavi težava; izkazalo se je, da se vsebnost sulforafana s kuhanjem ali praženjem zmanjša, zaradi česar brokoli izgubi pomembno snov, ki prispeva k zdravju.

Kako pravilno pripraviti brokoli?

Portal sciencealert.com poroča o raziskavi, v kateri so se strokovnjaki trudili odkriti, kako pripraviti brokoli, da bi ta vseboval kar največ sulforafana (in da vam ga ne bo treba jesti surovega).

Raziskovalci so narezali brokoli na majhne, 2 milimetra debele koščke in ga razdelili v 3 skupine - en del so pustili surov, drugega so popražili takoj po sekljanju, tretjega pa so pustili pri miru 90 minut in ga šele nato popražili.

Prišli so do zanimive ugotovitve; brokoli, ki je stal narezan 90 pred praženjem, je imel 2,8-krat več sulforafana, kakor tisti, ki so ga toplotno obdelali takoj po rezanju.

Da bi torej dobili čim več sulforafana, je pomembno, da brokoli dobro narežete in s tem spodbudite nastanek sulforafana, nato pa narezan brokoli pred toplotno obdelavo pustite nekaj časa stati. Pri ekipi menijo, da je dovolj že, če počakate 30 minut.

Vir: sciencealert.com