Tako boste preprečili prenajedanje in izgubljali kilograme, ne da bi se morali odreči hrani – preprosta tehnika, ki jo priporoča nutricionistka

Tako boste preprečili prenajedanje in izgubljali kilograme, ne da bi se morali odreči hrani – preprosta tehnika, ki jo priporoča nutricionistka (foto: Profimedia) Profimedia
17. 5. 2022

Ste nagnjeni k prenajedanju? Odrasli včasih težko ocenimo, kdaj je naš rezervoar poln (ali povsem izpraznjen), saj je uživanje hrane velikokrat družabna dejavnost, pogosto pa tudi način za spopadanje s čustvi. To pogosto vodi v pridobivanje teže. 

Dobra novica – obstaja zelo preprosta tehnika, s katero poskrbite, da bodo obroki ravno pravšnji in da med posameznimi obroki ne bo preteklo preveč časa. 

Uporabite lestvico lakote

S pomočjo lestvice ocenite raven lakote oz. sitosti in to lahko pomaga zmanjšali verjetnost za čustveno hranjenje. Kako deluje ta preprosta tehnika, pa je na spletni strani myfitnesspal predstavila nutricionistka Kristina LaRue.

Tako gre:

  • Predstavljajte si lestvico, ki meri od 0 do 10. Ocenite raven svoje lakote od 0 do 10. Pri čemer 0 pomeni, da je vaš želodec prazen (tako rekoč sestradani ste) in 10, da ste pojedli preveč. 

Ker ima vsak svojo definicijo, fizične izkušnje in simptome, kako izgleda razpon lakote in sitosti, nutricionistka pojasni razliko med temi razponi:

Če ste raven lakote ocenili z 0, 1 ali 2 (stradanje oz. huda lakota), bodite še posebej pozorni na to, kako hitro jeste. Namenoma upočasnite, da se ne boste prenajedli, ne da bi sploh opazili, razloži nutricionistka. 

Dodaja, da je blaga lakota na lestvici pod številko 4, na šestem mestu pa je prijetna sitost. In ta razpon je idealen čas za obrok. Pri čemer imejte v mislih, da morda ne boste potrebovali prav veliko, da bi potešili svojo lakoto. Včasih bo dovolj prigrizek. 

Nutricionistka razloži tudi, kaj storiti, ko ste fizično siti, a vas hrana, ki je pred vami, še vedno močno mika. Vprašajte se, 'Kaj trenutno potrebujem?'. To je dober način, da se izognete čustvenemu hranjenju.

Med obrokom ponovno ocenite raven lakote

Namesto da preprosto pospravite vse, kar je na krožniku, med obrokom ponovno ocenite raven lakote od 1 do 10. Ne pozabite, da je včasih za občutek prijetne sitosti dovolj že nekaj grižljajev. 

Če ste v resnici že siti, na vašem krožniku pa je še vedno nekaj hrane, ne jejte zgolj zato, da bi vse pojedli. Zaključite. Hrano prihranite za pozneje, če je to mogoče, nekatere jedi lahko zamrznete, če ste obedovali zunaj, prosite, da vam hrano zapakirajo z s seboj. 

Nato raven lakote ocenite še po obroku

Če ste siti, a se niste prenajedli (ste prijetno siti), ste verjetno izbrali pravo količino in to je super. 

Če ugotovite, da ste pojedli preveč, se ne počutite krive, namesto tega se vprašajte, zakaj ste jedli, čeprav ste bili že siti. Ste bili preveč lačni/sestradani, ko ste se odločili za obrok? Je bila hrana tako dobra in se zato niste mogli ustaviti? Ali ste jedli zato, ker niste želeli zavreči ostankov? So na to vplivala vaša čustva? Poskušajte poiskati razlog za prenajedanje, pri pripravi naslednjega obroka, pa bodite pozornejši na raven lakote in prav tako pri odmerjanju količine.