Takšne spremembe v prehrani naj bi življenju dodale nekaj dodatnih let (pravi raziskava)

Takšne spremembe v prehrani naj bi življenju dodale nekaj dodatnih let (pravi raziskava) (foto: profimedia) profimedia
11. 3. 2022

Nova raziskava iz leta 2022 kaže, da naj bi že majhne spremembe v prehrani lahko podaljšale težave. 

Za zdravo in aktivno starost se moramo truditi že sedaj v tem trenutku. Šteje vsak doma pripravljen obrok, sprehod, vsaka ura namenjena športu in vsaka zdrava izbira. Posebno, če vse to vsak dan vključujete v svojo rutino. 

Nedavna raziskava je odkrila tudi, da naj bi že majhne spremembe v prehrani dodale nekaj let življenja. V njej je zbranih več analiz, ki vključujejo podatke o tem, kakšnen vpliv ima določen tip hrane na življenjsko dobo. Splošen seznam živil vključuje sadje, zelenjavo, polnozrnate žitarice, oreščke, stročnice, ribe, jajca, mleko, rdeče in procesirano meso, prigrizke z dodanim sladkorjem. 

Pristopa k daljši življenjski dobi sta v raziskavi dva: teoretični in izvedljiv (praktični). Teoretični seveda predvideva najvišjo možno številko dodatnih let življenja, izvedljiv pa upošteva, da ne bomo vsak dan jedli tako, kot naj bi po navodilih. 

Raziskovalci so odkrili, da so ključne spremembe v prehrani ...

... vključevanje večjih količin stročnic, polnozrnatih žitaric in oreščkov ter manj rdečega in procesiranega mesa. Tudi več sadja, zelenjave in rib se je izkazalo za dobro, a zelo verjetno je, da te kriterije že izpolnjujete (no, na krožniku se vedno najde več prostora za zalenjavo, kajne?). 

Če takšne navade posvoji mlada oseba v 20 letih in jih vzdržuje dolgoročno, raziskava predvideva, da lahko to ženskam podaljša življenje za kar 11 let. Odrasla oseba pa bi lahko življenje podaljšala za 8 let, oziroma za malo več kot 3 leta, če s spremembami začne v svojih 80. letih. Če preskočimo na izvedljiv pristop, naj bi ženskam v dvajsetih sprememba v prehrani prinesla dodatnih 6 let. 

Rezultati raziskave so pokazali posledice na zdravje, ki jih ima določena skupina živil, malo pa je informacij o tem, kako še druge spremembe v prehrani vplivajo na zdravje. 

Tu je še nekaj primerov živil, ki jih lahko dodate k prehrani: 

STROČNICE: čičerika, leča, grah, zrnati fižol, črn fižol, soja

POLNOZRNATE ŽITARICE: rjav riž, ovseni kosmiči, proso, ajda, bulgur, kvinoja

OREŠČKI: mandlji, pistacije, orehi, indijski oreščki, brazilski oreščki, lešniki, datlji, lešniki, arašidi

OPOZORILO: Preden naredite večje spremembe v prehrani ali se lotite določene diete, se posvetujte z zdravnikom in prehranskim strokovnjakom.