Če ste starejši od 60. let, morate obvezno uživati to živilo: pomlajuje telo in izboljšuje spomin

18. 5. 2024
Deli
Če ste starejši od 60. let, morate obvezno uživati to živilo: pomlajuje telo in izboljšuje spomin (foto: Profimedia)
Profimedia

To živilo bo pomladilo vaše celotno telo in vas zaščitilo pred težavami s spominom.

K vitalni starosti močno pripomore življenjski slog, ki med drugim vključuje tudi uravnoteženo prehrano. Da bi se po 60. letu počutili čim bolje, je pomembno, da je naša prehrana pestra in nam zagotavlja vsa pomembna hranila. Nekatera živila pa lahko še dodatno pripomorejo k vitalnosti.

Ne spreglejte:

Raziskava je pokazala: gobe pripomorejo k zdravju možganov

Raziskava, ki je vključevala 600 starejših prebivalcev Singapurja, starih nad 60 let, je merila njihove splošne zdravstvene kazalnike, kot so krvni pritisk, telesna teža, višina in hitrost hoje. Udeleženci so opravili nevrološka testiranja, ki so ugotavljala znake demence.

V raziskavo so vključili šest običajnih vrst gob: sveže zlate šampinjone, bukove ostrigarje, šitake, običajne šampinjone ter kisle in suhe gobe. Izkazalo se je, da imajo starejši, ki zaužijejo več kot dve porciji gob na dan, 50 % večjo verjetnost, da ne bodo imeli težav s spominom.

Prejšnje študije so že namignile, da nekatere sestavine gob vplivajo na sintezo in rast živcev in hkrati pomagajo pri proizvodnji snovi, ki ščitijo možgane pred propadanjem.

Jejte jih v manjših količinah

Kljub pozitivnim učinkom gob je pomembna previdnost. "Mnogo ljudi ne prebavi dobro gob, zaradi česar ne moremo izkoristiti njihovih hranil, zato jih ne smatram za tako primerno živilo," je za portal kafe.rs povedala nutricionistka Irena Švenda in ob tem dodala: "Jesti bi jih morali v manjših količinah, a pogosteje, kar pa običajno ne počnemo. Ponavadi zaužijemo veliko gob v enem obroku, medtem ko bi bilo bolj priporočljivo, da jih uživamo kot v japonski ali kitajski prehrani, kjer so gobe stalni del juh in drugih jedi."

Vir: krstarica.rs

Novo na Metroplay: "To so osnovni stebri zdravja" | Nina Dušić Hren