Bolezni srca in ožilja - preprečite najhujše!

15. 5. 2012

S povišanim holesterolom v krvi se spopada vse več ljudi. A k sreči ni vsak holesterol slab holesterol. Vedno lahko računate na holesterol HDL in mu omogočite, da prepreči najhujše. Kako? Z redno in zmerno telesno aktivnostjo, z ustrezno prehrano in nazadnje z zdravili.

Holesterol se po našem telesu prenaša s krvjo v obliki lipoproteinov. In prav v teh je največ škodljivega LDL holesterola, ki predstavlja nevarnost za nastanek bolezni srca in ožilja.

K sreči obstaja tudi koristen HDL holesterol, a žal v manjših količinah. Ta z žilnih sten odstranjuje slab holesterol in je neprecenljiv pri preprečevanju zgodnje srčne in možganske kapi.

Ni pa pomembna le čim nižja raven slabega holesterola, tudi prenizka vrednost HDL holesterola ni priporočljiva, saj njegovo pomanjkanje omogoča še tako majhnim količinam LDL holesterola, da se kopiči po žilnih stenah. 

Nizke vrednosti holesterola HDL so še posebej nevarne za mlade moške in moške srednjih let, ki imajo sicer normalne vrednosti holesterola LDL v krvi.

Kako zvišati HDL holesterol v krvi?

Gibanje

Zmerna telesna aktivnost vam bo pomagala ohranjati telesno težo, zniževati raven škodljivega LDL holesterola in hkrati zviševati raven koristnega holesterola.

Namesto z avtom se v službo odpravite s kolesom ali peš, tisti, ki se vozite z mestnim avtobusom, izstopite postajo ali dve prej, v višja nadstropja se odpravite po stopnicah. Majhne spremembe, ki vam ne bodo vzele dodatnega časa, a izjemno koristile vašemu zdravju.

Zdrava telesna teža

Izračunajte si indeks telesne mase. Številka, ki jo priporočajo, je med 18,5 in 25 kg/m2. Če je vaš indeks večji, razmislite o vaši teži in vašem življenjskem slogu. Poskušajte se prehranjevati čim bolj zdravo in izkoristiti čim več trenutkov za rekreacijo. Tako boste veliko pripomogli k višjim vrednostim holesterola HDL in znižanju holesterola LDL.

Kokosovo olje

Olje, ki ste ga uporabljali do sedaj, zamenjajte s kokosovim oljem.

Kokosovo olje vsebuje zdrave maščobe, ki jih naš organizem učinkovito spreminja v energijo in jih ne skladišči v obliki maščobe. Zaradi svoje nasičenosti je izjemno stabilno pri visokih temperaturah, tudi do 177 stopinj. Ker pri segrevanju ne izgubi koristnih lastnosti in sestavin, ga lahko brez skrbi večkrat uporabljamo za cvrenje.

S kokosovim oljem lahko pripravite vse vrste jedi, saj ga preprosto uporabite namesto masla, margarine ali jedilnega olja, zato teh v kuhinji zagotovo ne boste pogrešali.

Živila rdeče barve

Rdeča paprika, rdeč fižol, paradižnik... Rdeče obarvana živila vsebujejo nizkoglikemične ogljikove hidrate, ki med jedjo ne povzročajo hitrega dviga ravni insulina v krvi. To pa je dobro za raven vašega holesterola HDL v krvi. Iz jedilnika črtajte bel kruh, instant pire, beli riž...

Rekreacija pred obrokom

Vadba spodbudi delovanje lipoproteinske lipaze, encima, ki razkraja trigliceride in pomaga tvoriti holesterol HDL. Čim več lipoproteinske lipaze kroži po vaši krvi po obroku z veliko maščobe, tem bolje za vas.

Zato priporočamo, da telovadite zjutraj, preden greste v službo, tako boste namreč pripravili telo na popoldansko kosilo, ko pridete iz službe.Ta obrok je praviloma najobilnejši v dnevu in najbogatejši z maščobami, najvišja koncetracija encima pa je navadno 12 ur po vadbi.

Zadnja možnost - zdravila

Zdravo se prehranjujete, redno ste zmerno telesno aktivni in nasploh ste svoj življenjski slog močno izboljšali, pa se raven vašega holesterola HDL ni zvišala, nivo LDL v krvi pa ni padel.

V takem primeru vam bo zdravnik najverjetneje predpisal zdravila, s katerimi lahko znižate raven holesterola celo za 60 %, hkrati pa povišate tudi raven HDL holesterola. Zdravljenje je sicer varno, preizkušeno in učinkovito, traja pa žal do konca življenja.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri