Cink proti prehladu

Cink proti prehladu (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
13. 12. 2013

Na kliniki v Clevelandu je bila opravljena študija, v kateri so predstavljeni podatki, da dodajanje cinka skrajša čas trajanja prehlada za impresivnih 50 odstotkov.

Čez nekaj let in nadaljnjih raziskav (s podobnimi zaključki) je narasla tudi priljubljenost cinkovih pastel. Upravičeno, saj delujejo! Vlažijo namreč žrelo in druge dele grla, kjer se virusi razmnožujejo.

Protivirusne in imunostimulativne lastnosti cinka

Najpogostejše oblike cinka, ki so običajno na voljo, so acetat, sulfat in glukonat. Izmed njih je, kar se odpornosti tiče, najučinkovitejši glukonat. Občutnejšo podporo odpornosti bomo dosegli z odmerkom vsaj 30 mg (do 50 mg) cink glukonata na dan.

Cink, povezan z aminokislino karnozin, je novejša oblika cinka, ki obeta veliko dobrega pri lajšanju simptomov zgage, trebušnih bolečin, slabosti in bruhanja. Za naštete bolezenske znake je značilno, da lahko privedejo do trebušnih in črevesnih razjed.

Cinku pripisujejo pozitivne učinke tudi pri soočanju z infekcijsko drisko pri otrocih in kožnimi razjedami ter preležaninami pri osebah z deficiti tega minerala (če pa so ravni cinka v krvi zadovoljive, bi naj dopolnila, kot kaže, ne pripomogla bistveno k hitrejšemu celjenju).

Kaj povzroča pomanjkanje cinka?

Hujši deficit cinka znatno potre obrambne sposobnosti našega telesa.

Razumljiv podatek, če upoštevamo, da je cink potreben tako za razvoj kot vpoklic (aktivacijo) pomembnih predstavnikov belih krvničk (limfocitov), imenovanih T-celice.

Ko osebe z nizkimi vrednostmi cinka prejmejo adekvatno dopolnilo, se njihovo število T-celic zviša, kar pomeni boljšo obrambo pred boleznimi.

Višje potrebe po cinku imajo poleg aktivnih športnikov tudi nosečnice in doječe matere ter dojenčki (stari od 7 do 12 mesecev).

Kakšne so vaše vrednosti cinka in v kateri hrani ga najdemo? Preberite v članku Cink - superjunak med minerali.