Pričarajte si svojo oazo miru v le nekaj sekundah! (11 najboljših eteričnih olj za anksioznost in lajšanje stresa)

eterična olja (foto: Profimedia) Profimedia
18. 1. 2023

Aritmija. Znojenje dlani. Občutek slabosti. Premlevanja enih in istih misli - o tisti nerodni stvari, ki si jo rekel pred dvema tednoma na sestanku. Presenečenje! Vse to so morebitni simptomi ~tesnobe~, občutja, ki jih je večina od nas že kdaj izkusila. 

Obstaja veliko načinov, kako se lahko spopadete z dolgotrajno anksioznostjo (terapija ali zdravila bi lahko bila prava poteza za vas, zato se pogovorite s svojim osebnim zdravnikom). Toda za spopadanje z vsakodnevnim stresom vam lahko zelo pomagajo različni rituali, kot je uživanje različnih živil, poslušanje sproščujoče glasbe, druženje s prijatelji, fizična aktivnost, meditacija, kot tudi eterična olja. 

»Tesnoba, čeprav je intenzivna telesna izkušnja, je včasih lahko pokazatelj, da nismo povezani s svojim telesom,« pojasnjuje Lia Avellino, LCSW, psihoterapevtka in strokovnjakinja za duševno zdravje žensk. »Ko vonjamo olje, aktiviramo čut. ki nam omogoča, da se počutimo prisotne ali morda s pomočjo prijetnega vonja prikličemo nam drag spomin.«

Ne trdimo, da so eterična olja zdravilo za duševno zdravje. Preprosto upoštevajte mnenja strokovnjakov: »Eterična olja ne nadomestijo zdravljenja z zdravili ali terapije, tako da, če je to nekaj, kar potrebujete, se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom.« pravi Leena Guptha, doktorica znanosti.

Vendar pa imajo lahko pozitivne učinke na dihanje, na znižanje srčnega utripa in krvnega tlaka ter zmanjšanje občutka napetosti

Kot verjetno veste, imajo različna eterična olja različne vonjave. In vsak ima lahko nekoliko drugačno vlogo pri vašem razpoloženju. Spodaj smo zbrali nekaj najbolj priljubljenih za lajšanje anksioznosti, tako da lahko izberete tisto, ki je po vašem mnenju najboljša za vas.

Tako. Zdaj je čas, da ugasnete luči, vzamete vžigalico ali vžigalnik, priključite difuzor eteričnega olja in vklopite aplikacijo za meditacijo. Čas je za sprostitev. Naučite se več o najbolj primernih eteričnih oljih za lajšanje tesnobe. 

Olje jasmina

Če se želite počutiti resnično sproščeno, je eterično olje jasmina eden od najbolj učinkovitih načinov. Glede na študijo lahko vdihavanje jasminovega olja spodbuja občutek dobrega počutja in pričara romantično razpoloženje, poleg tega naj bi pomirilo živčni sistem, ne da bi povzročilo zaspanost.

olje jasmina Profimedia

olje jasmina

Melisa

Poleg svežega citrusnega vonja lahko melisa v vseh svojih oblikah zbistri vaš um. Če se uporablja kot čaj, lahko dvigne razpoloženje in zmanjša anksioznost.  Lahko pa nakapljate nekaj olja melise v difuzor in pustite, da začne učinkovati. Posebej priporočljivo je uporabiti to eterično olje v delovnem okolju, ko pade koncentracija in storilnost, nekje po 14. uri.

Olje geranije

Nakapljajte nekaj eteričnega olja geranije in zmanjšajte občutek stresa in tesnobe. Dr. Guptha priporoča, da dodate nekaj kapljic na vato in jo pridržite pred nosom. (V vednost: to bi morali preskočiti, če ne želite zaspati, saj ima lahko preveč pomirjevalne učinke.)

Olje sivke

Sivka je absolutna klasika za sprostitev in lajšanje tesnobe. In za tem stoji dejanska znanost: raziskava iz leta 2019 je pokazala, da lahko vdihavanje eteričnega olja sivke ali masaža z eteričnim oljem sivke pomaga znižati znake visoke stopnje anksioznosti.

olje sivke Profimedia

olje sivke

Ekstrakt vrtnic

Kdo si ne bi želel, da njegov dom diši po šopku svežih vrtnic?! Poleg tega je bilo ugotovljeno, da to olje pomaga pri obvladovanju stresa. Pika na i: ena od študij je pokazala, da vdihavanje eteričnega olja vrtnice med izpostavljenostjo stresnim dejavnikom preprečuje skokovit porast kortizola (glavni stresni hormon).

Eterično olje muškatne kadulje

Vdihavanje eteričnega olja muškatne kadulje lahko pomaga aktivirati sistem, ki proizvaja dopamin (hormon sreče, ki vam daje občutek motivacije in nagrajevanja) in celo izboljša vaš spomin, kot je pokazala raziskava iz leta 2020.

Baldrijanov ekstrakt

Baldrijan uspava. Raziskave pravijo, da pomaga, kadar ne moremo zaspati, kar pa je pogosto posledica anksioznosti. Zato ga je priporočljivo uporabljati v večernih urah, pred spanjem. 

baldrijan Profimedia

baldrijan

Rožmarin

Glede na podatke različnih raziskav lahko rožmarin pozitivno vpliva tudi na vaš spanec, razpoloženje in tesnobo. Pogosto se uporablja tudi v alternativni medicini za zdravljenje glavobolov in migren.

Eterično olje bergamotke

Eterično olje bergamotke ima osvežilen vonj po citrusih, in se ga lahko uporablja tudi za lajšanje simptomov stresa. Ena od študij je tudi pokazala, da lahko izpostavljenost eteričnemu olju bergamotke izboljša razpoloženje ljudi v samo 15 minutah. 

Za konec

Načinov za lajšanje simptomov stresa in anksioznosti je več. Vendar si prav pri vsakem lahko pomagate s svojim izborom eteričnega olja.  Če želite narediti svojo dišavo - takšno, ki bo povsem po vašem okusu, priporočamo, da si preberete TA članek. Zdaj, ko veste, kako katero eterično olje deluje, je čas, da poiščete svoje najljubše eterično olje. Ali pa že veste, katero je to? 

Viri:

https://www.cosmopolitan.com/health-fitness/g41886731/essential-oils-for-anxiety/