Kako zdrave navade iz karantene prenesti v (ponovno) natrpan urnik?

Kako zdrave navade iz karantene prenesti v (ponovno) natrpan urnik? (foto: profimedia) profimedia
6. 6. 2020

Čestitamo vsem, ki ste čas samoizolacije porabili za ustvarjanje zdravih navad. Ne dovolite, da se izgubijo v polnem urniku.

Dobro veste, kako težko ste se navadili na to, da vsakemu obroku dodate tudi sadje ali zelenjavo. In da spijete dovolj vode. Pa da se redno gibate in se v trgovini spretno izognete policam s sladkarijami. Škoda je, da bi ves trud šel v nič, zato vam priskočimo na pomoč z nasveti, kako boste ohranili nekatere dobre navade, kljub temu da ste zelo zaposleni. 

Obroke vzemite s seboj

Verjetno se bo najprej zalomilo pri zdravem prehranjevanju, ko boste za malico naročili kar pico in si na poti na delo kupili čokoladni mafin. Da bi se temu izognili, si zamislite jedilnik za cel teden (ali vsaj za polovico tedna) in pripravite jedi, ki jih lahko naredite vnaprej. Prav tako kupite vse sestavine, da se boste jedilnika zares držali. 

Pomembna je predvsem prehrana, ki jo uživate, ko ste od doma. Zato si vedno pripravite malico, kosilo ali zajtrk že doma in vzemite s seboj na pot. Miza s skupnimi prigrizki vas tako sploh ne bo zanimala, ali pa boste nanjo postavili svojo košaro domačih češenj, ki se jim tudi drugi ne bodo morali upreti. 

Vedno imejte pri roki steklenico z vodo

Poletje je že tu in hidracija je še pomembnejša, saj boste prej čutili negativne posledice, če boste pozabili piti. Poleg tega je dehidracija včasih razlog, da začutite lakoto ali željo po prigrizkih. Skrajni čas je, da si kupite tisto steklenico, ki si jo ogledujete že dolgo in jo vedno nosite s seboj. 

Tako boste imeli tudi občutek, koliko ste že spili in koliko bi še morali. Prav tako lahko pričakujete lepšo in sijočo polt, več energije, urejeno prebavo, dobro koncentracijo …

Vadba naj ostane ob enakih terminih

Če se le da, vadbo pustite ob enakih dnevih in urah, kot ste jo izvajali sedaj. Drugače takoj najdite nov termin, v katerem ne boste planirali sestankov, dela in drugih obveznosti. Pomembno je, da treninga nikoli ne preskočite in ga obravnavate enako pomembno kot sestanek. 

Seveda pa menjajte vrste vadb, da vam ne bo postalo dolgčas. Poleti tudi veliko plavajte, kolesarite, supajte, tecite in se nasploh gibajte na prostem. Če se vam kdaj zgodi, da “pozabite” na vadbo, boste podzavestno tako ali tako čutili potrebo in zagotovo nadoknadili. 

Ne pozabite, vi ste na prvem mestu

Kako sebično, kajne? Dovolite, da razložimo. V preteklem mesecu ali dveh ste verjetno imeli več časa, da ste si po napornem dnevu privoščili kopel, si skuhali najljubšo jed, šli v naravo in nasploh zdravo živeli. Sebe ste postavili na prvo mesto, zato ste imeli več energije in potrpljenja za druge. To bi vam prav prišlo tudi sedaj, ko življenje spet postaja hitro. 

Zato se ne bojte reči ne, ko boste že tako ali tako preveč obremenjeni, si vzeti prostega dneva, kadar ga boste potrebovali, se ukvarjati s tem, kar radi počnete … Vse to vam bo pomagalo, da boste lahko na voljo drugim, ki vas potrebujejo.