Zakaj je počep tako odlična vaja? In kako ga pravilno izvajati (nasvet trenerja)

Zakaj je počep tako odlična vaja? In kako ga pravilno izvajati (nasvet trenerja) (foto: Shutterstock) Shutterstock
26. 10. 2018 Vir: Lady

S počepi ne krepimo samo mišic nog in zadnjice, temveč s pravilnim izvajanjem spodbujamo tudi anabolično okolje, ki spodbuja izgradnjo mišic v celotnem telesu. To pomeni, da počepi dejansko pomagajo krepiti zgornji in spodnji del telesa.

Počepi so ena od najboljših funkcionalnih vaj. Ljudje so čepeli oziroma počepali že od dobe lovcev in nabiralcev.

S počepi:

  • krepimo mišice,
  • spodbujamo mobilnost in
  • ravnovesje.

Vse to potrebujemo za učinkovito gibanje v vsakdanjem življenju.

Z njimi krepimo tudi mišice jedra, ki nam pomagajo pri ravnovesju, hkrati se bo izboljšala tudi komunikacija med možgani in mišicami, kar preprečuje padce. Pomagajo izboljšati obseg gibanja v gležnju in bokih.

Izboljšal oziroma pospešil se bo metabolizem.

Kako pravilno izvajati počep?

Počepe lahko izvajamo z lastno težo ali obremenitvijo. Izvajamo jih lahko z različnimi pripomočki, kot sta žoga in elastika.

Navaden počep z lastno težo izvedete tako, da stopite s stopali v širino bokov. Roke so v predročenju, pogled naj bo usmerjen naprej, hrbet raven. Počasi se spustite do pravokotnega položaja kolen, da je stegnenica vzporedno s tlemi. Kot da se želite usesti na stol.

Torej, vadbeni program mora vsebovati raznoliko vadbo s primerno intenzivnostjo, v njem pa nikakor ne sme manjkati počepov.

Pripravil: Vanja Cipot, osebni trener - www.v-team.si

Preberite še: Zakaj nizek vnos ogljikovih hidratov in uživanje zdravih maščob pripomore k izgubi telesne teže (+ slasten recept)