Premagajte triatlon

19. 10. 2008

Ste se komaj privlekli do cilja? Ha, upoštevajte naše nasvete in uničite to tridisciplinsko pošast.

Odgarati triatlon – tudi če so razdalje kratke – ni tako preprosto. Vsi, ki so se v njem preizkusili, to dobro vedo. Za dosego cilja mora triatlonec dobro poznati skrivnosti disciplin in izdelati pravo strategijo.

Plavanje

1 Če plavanje ni vaša paradna disciplina, ustavite konje. Francoska študija je pokazala, da triatlonci, ki se plavanja lotijo v zmernem tempu, ne zgubijo veliko časa, zmanjšajo pa porabo energije, zato lahko kolesarijo do pet odstotkov učinkoviteje.

2 Začnite počasi in tempo v naslednjih treh do petih minutah postopoma stopnjujte. Francozi so ugotovili tudi, da je plavanje v območju med 80 in 85 odstotkov vaše največje hitrosti najučinkovitejše. Na kratkih triatlonskih razdaljah lahko na cilj pritečete tudi za minuto in 45 sekund hitreje.

3 Tako imenovan wetsuit pomaga zmanjševati vsebnost mlečne kisline v telesu do 47 odstotkov in posledično poveča učinkovitost vrtenja pedal do 12 odstotkov. Vsaj tako trdi francoska raziskava. V toplem vremenu so se kot idealne izkazale Speedove kopalke Fastskin FSII Raze Bodyskin.

Kolesarjenje

1 Triatlonsko kolo je lažje in hitrejše, toda to razliko je mogoče izničiti tudi s pravim načinom treninga, trdi ameriški as Andy Pott. Skrivnost je v različno dolgih intervalnih treningih vožnje kolesa pri največji hitrosti.

2 Pomanjkanje ogljikovih hidratov ubija telesno vzdržljivost, to pa velja tudi za dehidracijo. Izguba telesne mase v višini od enega do dveh odstotkov lahko zelo vpliva na vaše zmogljivosti. Te se lahko zmanjšajo tudi za 44 odstotkov, pravijo južnoafriški strokovnjaki. Poskrbite, da boste vsakih deset minut zaužili primerno količino športnega napitka.

3 Zadnjih pet kilometrov pred koncem kolesarske preizkušnje izberite lažjo prestavo in pospešite frekvenco vrtenja (100 +/min). Študija, ki so jo izvedli na univerzi v Koloradu, je pokazala, da večja hitrost vrtenja pedal vpliva na dolžino korakov med tekom. V kilometru in pol lahko skrajšate čas teka tudi za 20 sekund.

Tek

1 Prave triatlonske copate v primerjavi z drugimi zagotavljajo odlično zračenje, zato ostanejo lahke, hvalijo pa se tudi z vezalkami na poteg, s katerimi copata objame vaše stopalo. Če nimate triatlonskih copat, si omislite vsaj omenjene vezalke (www.yankz.com), s katerimi boste med preobuvanjem prihranili nekaj dragocenih sekund.

2 V prvih dveh do treh minutah nadzirajte ritem teka. Zaprite usta in dihajte skozi nos, svetuje Pott. Če tega ne zmorete, je vaš tempo premočan in ga morate nekoliko upočasniti, sicer se boste izčrpali in dobra uvrstitev bo splavala po zlu.

3 Moč je odločilna za dober konec, toda to je težko ohraniti. Ko nastopi izčrpanost, vse skupaj spominja le še na tavanje proti cilju. Pott zato svetuje, da ohranite pokončno držo telesa. Tako ostanejo kolki v položaju, ki omogoča lažji in učinkovitejši tek.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri