4 kombinacije živil, ki omogočajo dvojno hujšanje in še večjo izgubo odvečne maščobe: Popestrite jedilnik s to zmagovalno kombinacijo in se poslovite od odvečnih kilogramov

4 kombinacije živil, ki omogočajo dvojno hujšanje in še večjo izgubo odvečne maščobe: Popestrite jedilnik s to zmagovalno kombinacijo in se poslovite od odvečnih kilogramov (foto: Profimedia) Profimedia
5. 11. 2022

Pri hujšanju sta dve (ali več) živili lahko boljši od enega. To je zato, ker ima vsako od njih različna hranila, ki skupaj delujejo odlično. Kot ekipa vam lahko pomagajo odganjati lakoto, dlje ostati siti in bolje kuriti maščobe ali kalorije kot samostojno.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja. 

Ko razmišljate o hujšanju, se vam morda v mislih samodejno pojavi misel na manj hrane, izpuščanje obrokov in druge nezdrave navade. Namesto tega se je treba osredotočiti na bolj zdrave načine hujšanja. Nekatere zamisli lahko vključujejo spremembo rutinske vadbe in spremembo prehranjevalnih navad. Pomemben dejavnik pa je, da poskrbite, da boste jedli in pili tako, da boste lažje shujšali.

Namesto da se osredotočate samo na eno ali drugo, lahko poiščete kombinacije hrane in pijače, ki se lepo ujemajo in pomagajo pri hujšanju. Razen sadja in nekaterih kosov mesa ali rib večinoma hrane ne uživamo ločeno. Mešanje hranil in vključevanje različnih vrst hrane in zelenjave v prehrano nam lahko pomaga pri hujšanju. Številne študije so pokazale, da nam kombinacija določenih živil pomaga, da ostanemo na poti hujšanja, hkrati pa izboljšamo svoje splošno zdravje. Določena živila je mogoče kombinirati tako, da vplivajo na način absorpcije hranilnih snovi. Obstaja nekaj odličnih kombinacij živil, ki lahko podvojijo vašo izgubo telesne teže. Z njihovim skupnim uživanjem pa lahko vplivamo na krvni sladkor, prebavo in prebavni trakt

Te zmagovalne kombinacije običajno vsebujejo beljakovine kot pomembno skupino živil, saj vam pomagajo, da se dlje časa počutite siti. Po drugi strani pa je dokazano, da napitki podpirajo presnovo in prebavo ter tako pomagajo vašemu črevesju, da ostane zadovoljno in zdravo.

1. Zajtrk: Jajca in kava

Najpomembnejši obrok dneva začnite pravilno, tako da združite močni dvojček: jajca in kavo.

Jajca lahko za nekaj ur pospešijo metabolizem, pojasnjujejo strokovnjaki.  To je zato, ker telo za prebavo beljakovin porabi več energije. To se imenuje termični učinek hrane (TEF). Raziskave namreč kažejo, da hrana, bogata z beljakovinami, najbolj poveča TEF. Beljakovine lahko tudi pomagajo, da ste dlje časa siti, kar lahko prepreči prenajedanje. Strokovnjaki na tem mestu predlagajo, da jajca pripravite brez dodatnih  kalorij. Lahko si na primer privoščite kuhano jajce s papriko za okus, ne smete pa mu dodati kaloričnih živil, kot sta sir ali maslo.

Strokovnjaki menijo, da lahko kava pomaga pri hujšanju, saj pospešuje presnovo, zmanjšuje vnos kalorij in spodbuja izgorevanje maščob. Najpomembneje pa je, da jo pijete črno brez dodanih snovi, kot sta smetana ali sladkor.

Profimedia

2. Kosilo: Riba in zeleni čaj

Ko izbirate, kaj boste jedli za kosilo, imejte v mislih, da lahko ta kombinacija ribe in čaja pomaga pri hujšanju. Strokovnjaki menijo, da lahko ribe na žaru, podobno kot jajca, za nekaj ur pospešijo presnovo, saj beljakovine zahtevajo, da telo za njihovo prebavo porabi več energije (TEF). Tudi to lahko pripomore k temu, da boste dlje časa siti.

Tudi zeleni čaj lahko pomaga pri hujšanju, saj poveča raven energije in izboljša zmogljivost med vadbo. Zeleni čaj vsebuje veliko katehinov, antioksidantov, ki lahko povečajo izgorevanje maščob in pospešijo presnovo.

Profimedia

3. Večerja: Solata z oreščki, semeni, črnim fižolom in čičerko ter ingverjevim čajem

Strokovnjaki menijo, da so oreščki, semena, črni fižol in čičerka z nizko vsebnostjo natrija odlični viri beljakovin, ki spodbujajo presnovo in vas lahko nasitijo čez noč.

Črni fižol na primer ni le odličen vir beljakovin, ki lahko pomagajo pri presnovi, ampak je tudi odličen za prebavo. Topne vlaknine v črnem fižolu vam lahko pomagajo, da ostanete siti, poleg tega pa pomagajo ohranjati zdravo črevesje, kar lahko pozitivno vpliva na sposobnost hujšanja.

Ingverjev čaj je popoln par s solato, ki spodbuja hujšanje. Pri študijah na ljudeh je bilo ugotovljeno, da lahko ingver spodbuja občutek sitosti, zmanjšuje apetit in pospešuje presnovo.

Profimedia

4. Prigrizek: Grški jogurt z jagodičevjem in vodo 

Če se vam zdi, da potrebujete prigrizek, ki vas bo popeljal od enega obroka do drugega, je to odlična kombinacija.

Grški jogurt je poln beljakovin, ki vam bodo pomagale, da se boste počutili siti in shujšali. Prav tako je poln dobrih bakterij za vaše črevesje, kar lahko pripomore k dobremu zdravju črevesja. Z dodatkom jagodičevja pa lahko mešanici dodamo plast vlaknin.

Zraven dodajte hladno vodo in pripravite si obilen prigrizek. Pitje hladne vode poveča porabo energije v mirovanju, to je število kalorij, ki jih porabite med počitkom.

Če želite navadni vodi dodati okus, strokovnjaki predlagajo, da ji dodate kumare ali meto.

Profimedia

Ko ste na dieti, morate upoštevati vse, kar pojeste in popijete v enem dnevu. Cimet na primer poleg tega, da sladka kavo, ne da bi imel skoraj nobene kalorije, vsebuje močne antioksidante, ki zmanjšujejo trebušno maščobo. Kofein zmanjšuje apetit. Če poskušate shujšati, ni boljšega napitka za začetek dneva. Če niste ljubitelj kave, lahko pijete topel čaj z limono in medom. Oboje spada med kombinacije živil, ki lahko podvojijo vašo izgubo telesne teže.

Preberite še:

Domači čaj, ki si ga pripravite, ko vam zdravje prične pešati

Priporočamo tudi:

Če ne veste, kaj pripraviti za kosilo: TU so hrustljave palačinke s sirom in špinačo, ki jih pripravite v trenutku!