Naveličani trdovratne maščobe, ki se vam nabira okoli pasu? Naredite zalogo teh nekaj živil za izgorevanje trebušne maščobe

Naveličani trdovratne maščobe, ki se vam nabira okoli pasu? Naredite zalogo teh nekaj živil za izgorevanje trebušne maščobe (foto: Profimedia) Profimedia
13. 1. 2023

Priznajmo si: trebušna maščoba je lahko trdovratna. Kljub vsem prizadevanjem se morda sprašujete: "Zakaj hujšam povsod, le na trebuhu ne?" Če verjamete ali ne, obstaja znanstvena razlaga, zakaj se to dogaja. Predstavljamo vam nekaj živil, ki vam lahko pomagajo.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja.  

Maščoba na trebuhu se kopiči okoli organov in želodca ter v telesu povzroča vnetni odziv, ki lahko moti hormone lakote in občutljivost na inzulin, pravijo strokovnjaki. Trebušna maščoba, ki jo imenujemo tudi visceralna maščoba, pogosteje povzroča kronične bolezni, kot so bolezni srca, rak in sladkorna bolezen, kot maščoba, ki se nahaja pod kožo.

Izguba trebušne maščobe je pogost cilj mnogih, ne le zaradi kozmetičnih razlogov, temveč tudi zaradi zdravja. Kopičenje maščobe okoli trebuha je močno povezano z resnimi zdravstvenimi težavami, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2 in boleznimi srca.

Raziskave kažejo, da lahko trebušna maščoba tudi pri zdravi telesni teži poveča tveganje za prezgodnjo smrt.

In v večini primerov je trebušno maščobo najtežje izgubiti, vendar obstajajo strategije, vključno z določenimi živili, ki vam lahko pomagajo usmeriti se na to področje in izgubiti več maščobe, kot pri uživanju drugih živil.

Prekomerna telesna teža in debelost škodujeta zdravju, vendar je odvečna trebušna maščoba še bolj nevarna. Vsi smo že slišali, da "ste to, kar jeste", in to zagotovo velja za trebušno maščobo. Katera živila torej dejansko topijo trebušno maščobo? Tukaj je vse, kar morate vedeti, in najboljša živila, ki jih morate imeti na zalogi. Pripravite se, da začnete uživati ta okusna živila za kurjenje maščob!

Živila, ki kurijo trebušno maščobo

Če se želite znebiti trdovratne trebušne maščobe, lahko preprosto nekoliko spremenite svojo prehrano in vključite več živil, ki kurijo trebušno maščobo. Začnite s temi živili.

Oves

Oves vsebuje veliko netopnih vlaknin, zlasti vlaknine, imenovane beta-glukan, ki absorbira vodo ter upočasnjuje prebavo in absorpcijo glukoze oziroma sladkorja v krvi. 

Topne vlaknine beta-glukan so se izkazale za koristne pri inzulinski rezistenci in hujšanju, zlasti pri hujšanju trebušne maščobe, saj pomagajo ohranjati sitost in zmanjšujejo željo po lakoti. Skodelica ovsene kaše zjutraj s sadjem in lanenimi semeni z visoko vsebnostjo vlaknin lahko zagotovi dober odmerek topnih vlaknin in uravnava apetit čez dan.

Profimedia

Ječmen

Ječmen je polnozrnato žito z žvečljivo konsistenco in okusom po oreščkih. Ječmen vsebuje veliko topnih vlaknin in odpornega škroba, ki ga naše telo ne prebavi. 

Oporni škrob upočasni prebavo, kar zmanjšuje apetit in znižuje raven glukoze v krvi. Odporni škrob je tudi koristen prebiotik, ki pomaga koristnim bakterijam v našem črevesju. Zdravo črevesje je povezano z večjo sitostjo in hujšanjem.

Strokovnjaki priporočajo, da beli riž kot prilogo k večerji zamenjate s polnozrnatim ječmenom, da povečate vnos vlaknin in pomagate pri izgubi trebušne maščobe.

Jabolka

Jabolka so eno od sadja z največ vlakninami, saj je v enem srednje velikem jabolku 4,5 grama vlaknin (17 % dnevne vrednosti). 

Vlaknine v jabolku se imenujejo pektin, ki se v črevesju razgradi in upočasni prebavo, zaradi česar se po jedi dlje časa počutite siti. Jabolko na dan lahko prepreči nastanek trebušne maščobe! Čeprav jabolka vsebujejo sladkor, vam zaradi visoke vsebnosti vlaknin, ki upočasnjujejo absorpcijo sladkorja v krvi, ni treba skrbeti, da bo ta povečal krvni sladkor.

Profimedia

Laneno seme

Laneno seme je bogat vir maščobnih kislin omega-3, vlaknin in antioksidanta lignana. 

Prehrana, bogata z lignani, lahko pomaga zmanjšati vnetja in se bori proti presnovnemu sindromu, ki je skupina stanj, ki lahko povečajo tveganje za kronične bolezni, kot so visok holesterol, visoka raven glukoze v krvi in velik obseg pasu. Po podatkih ene od raziskav so moški, ki so dnevno uživali laneno seme ob zajtrku, izgubili bistveno več telesne teže kot tisti, ki lanenega semena niso uživali. 

Če želite v prehrano vključiti več lanenih semen, strokovnjaki predlagajo, da jih dodate v smoothie ali potresete na kosmiče, avokadov toast ali v jogurt.

Profimedia

Kardamom 

Poimenovali so ga "kraljica začimb" (kralj je črni poper), ker je bil priljubljen med elito in ker je njegov okus v primerjavi z drugimi začimbami skoraj ženski - cvetlični, limonin, s pridihom mete.  Zato je morda nekoč veljal za afrodiziak. 

Zdravstvene prednosti kardamoma so bile zelo različne.

Ljudje so ga uporabljali za zdravljenje vnetih vek, okužb zob in dlesni, zastojev v pljučih in še česa. V bistvu lahko kardamom pomaga preprečevati učinke naše slabe prehrane, zlasti kadar uživamo preveč ogljikovih hidratov.

Ena od raziskav je pokazala, da so udeleženci, ki so jedli kardamom, pridobili manj odvečne teže (in, kar je pomembno, manj trebušne maščobe) ter se izognili povečanju ravni sladkorja v krvi, holesterola in vnetja. Kardamom pomaga tudi pri sproščanju črevesja in s tem pri boljši prebavi, glede na raziskave lahko celo izboljša zdravje srca z zniževanjem krvnega tlaka in preprečevanjem nastajanja krvnih strdkov.

Avokado 

Morda ste presenečeni, da je avokado na seznamu, saj ima to sadje veliko maščob. Vendar je to dobra vrsta maščobe, ki bo dejansko podprla vaša prizadevanja za zmanjšanje obsega pasu.

To izjemno zdravo sadje ima mononenasičene maščobe, ki pomagajo pri hujšanju.

Vsebujejo tudi veliko topnih vlaknin, ki z zaviranjem apetita pomagajo zmanjševati trebušno maščobo. V bistvu vam topne vlaknine pomagajo, da ostanete dlje časa siti in imate manj občutka 'lakote'.

Profimedia

Jajčni beljaki 

Čeprav ni nič narobe, če pojeste celo jajce, pa imajo beljaki sami po sebi manj kalorij in maščob. 

Jajca so eden najbolj kakovostnih virov beljakovin.  Resnično super stvar pri beljakovinah? V primerjavi z maščobami in ogljikovimi hidrati vas nasitijo in imajo manj kalorij. Z vključitvijo jajc kot rednega vira beljakovin lahko ostanete siti, pojeste manj in s tem zmanjšate količino trebušne maščobe.

Jajčni beljaki so odlična izbira za doseganje rahlega kaloričnega primanjkljaja in pomoč pri zmanjševanju telesne maščobe.

Navadni grški jogurt

Ne glede na to, ali jogurt uživate kot del smoothieja za zajtrk ali kot prigrizek, je koristno živilo za hujšanje.

Jogurt je mešanica mleka in živih aktivnih kultur, imenovanih probiotiki, živih organizmov, ki prispevajo k zdravju črevesja, saj ga naseljujejo s koristnimi bakterijami. Zdravo črevesje bolje uravnava presnovo in ugodno vpliva na telesno težo.

Kvinoja 

Ena skodelica kuhane kvinoje vsebuje 8 gramov rastlinskih beljakovin, kar pomaga povečati količino beljakovin v vsakem obroku. 

Te beljakovine lahko povečajo občutek sitosti in povzročijo, da čez dan zaužijemo manj kalorij, kar pripomore k zmanjšanju trebušne maščobe. Poskusite dodati kvinojo polnjenim paprikam ali slanim skledam za zajtrk.

Profimedia

Cvetača 

Cvetača je najnovejše trendovsko živilo z razlogom. Ima malo kalorij, hkrati pa je polna pomembnih prehranskih vlaknin. 

Na ta način lahko vlaknine pripomorejo k manjšemu vnosu energije, kar lahko privede do izgube telesne teže in nižje vsebnosti maščob v telesu. Niste ljubitelj navadne cvetače? Poskusite jo praženo, zmešano z rižem ali dodano v skorjo za pico.

Preberite še:

Kopel si verjetno pripravljate narobe - poglejte, kje naredite napako

Priporočamo tudi:

Zakaj vas nekdo spolno privlači? Tukaj je 5 zanimivih razlogov