To so štirje najslabši zajtrki, ki si jih lahko privoščite – in se jim je treba izogniti

To so štirje najslabši zajtrki, ki si jih lahko privoščite – in se jim je treba izogniti (foto: Ngakan Eka | Pexels) Ngakan Eka | Pexels
25. 8. 2022

Začnite dan z obrokom, ki vam bo dal dovolj energije in vas pripravil na izzive, ki vas čakajo čez dan. Kakšen obrok je to? Zagotovo NE kateri od teh z našega seznama. Preverite, katerim zajtrkom se je bolje izogniti. 

Številnim zelo priljubljenim zajtrkom primanjkuje pomembnih hranil in lačni boste še preden bo čas za naslednji obrok, opozarjajo dietetiki. Drugi vsebujejo veliko sladkorja, nezdravih maščob in soli, zaradi česar se ne boste počutili dobro, dolgoročno pa povečajo tveganje za več kroničnih bolezni – vključno s sladkorno boleznijo in srčno-žilnimi boleznimi. 

Katerim zajtrkom se je bolje izogniti: 

Sadni sokovi in sadni jogurti

Čeprav na embalaži piše, da so 100-odstotno naravni, so kupljeni sokovi in sadni jogurti polni sladkorja, drugih aditivov in tudi precej revni s hranili. Takšen napitek na prazen želodec vas bo oskrbel z energijo le za kratek čas. 

Raje posezite po svežem sadju, ki je poleg vsega še bogat vir vlaknin, in z njim obogatite skledo ovsenih kosmičev z grškim jogurtom. 

Poleg tega preverite še: Zdaj pa čisto zares: So torej ovseni kosmiči zdravi ali ne? Kaj pravijo strokovnjaki?

Pekovski izdelki

Slano pecivo, rogljički, krofi in razni zavitki, ki jih kupite v pekarni, so seveda zelo okusni in nasitijo – a le za kratek čas. Vsebujejo veliko sladkorja (nekateri tudi do 20 g), soli, nezdravih maščob in drugih dodatkov, kar ni najboljša kombinacija za začetek dneva. 

»Zidarski« zajtrk

T. i. zidarski zajtrk je masten, energijsko bogat in težek obrok. Slanina ali mastne salame, bel kruh, majoneza in podobni namazi … Tako težkega obroka zjutraj vaše telo res ne potrebuje. Zaužili boste veliko nezdravih maščob, vseh potrebnih vitaminov, mineralov, zdravih hidratov in maščob, beljakovin in vlaknin pa telo ne bo dobilo. 

Preverite, kaj se lahko zgodi: Če se ponoči pogosto zbujate, vam morda primanjkuje tega hranila

Čokoladni in pisani kosmiči

Tisti tako privlačni pisani in čokoladni kosmiči, ki še najbolj privlačijo otroke, a po njih radi posežejo tudi odrasli, prav tako niso najboljša izbira. Tudi ti so običajno polni sladkorja in praznih kalorij. 

Preverite še:
To se zgodi z vašim telesom, če si kavo privoščite pred zajtrkom
Ali pa:
Pozabite na puste ovsene kosmiče! Strokovnjaki razkrivajo, kateri zajtrk je najboljši za hujšanje