Bi morali jesti pred ali po vadbi?

Bi morali jesti pred ali po vadbi? (foto: Profimedia) Profimedia
16. 6. 2022

Se tudi vi sprašujete, če je bolje jesti pred ali po vadbi? Preverite vse, kar morate vedeti.

Ko v svoj vsakdan vpeljete vadbo, se pogosto pojavi vprašanje, kdaj si pripraviti obrok? Je smiselno, da jeste pred vadbo? Je bolje, da počakate, tudi če ste lačni in si obrok raje privoščite po vadbi?

Na kratko povedano, so pomembni vsi obroki v dnevu; tako tisti pred, kakor tudi tisti po vadbi. Veliko pa je odvisno od vaših potreb ter vrste in trajanja vadbe.

Hrana pred vadbo

Hrana, ki jo zaužijete tik pred vadbo, služi kot gorivo. Sploh, če telovadite zjutraj ali je od vašega obroka minilo že več ur, je velika verjetnost, da vaše telo ne bo imelo dovolj ustrezne energije za opravljanje bolj intenzivnejše vadbe. Če torej že dolgo niste jedli, si pred vadbo privoščite manjši obrok, ali pa opravite manj intenzivno aktivnost (lahkoten sprehod, raztezanje...).

Kaj jesti?

Ogljikovi hidrati se hitro absorbirajo ter telesu zagotovijo energijo tudi za napornejšo vadbo. Privoščite si torej živila, kot so ovseni kosmiči ali sadni sok, lahko pa si pripravite tudi jedi iz svežega sadja ali zelenjave.

V kolikor vas skrbi, da bi telovadili s polnim želodcem, izberite manjše prigrizke; banana, žitna ploščica ali jabolko. Če načrtujete daljšo, bolj intenzivno vadbo, dodatno energijo zagotovite s kakšno pijačo na osnovi ogljikovih hidratov. Če čutite utrujenost, si privoščite manjši prigrizek tudi med samo vadbo.

Kdaj jesti?

Če načrtujete lažje vaje, je priporočljivo, da jeste 30 - 60 minut pred vadbo. Če pa nameravate opraviti bolj zahtevno vadbo, si obrok, če je le možno, privoščite dve uri prej.

Hrana po vadbi

Tudi po treningu je pomembno, da nahranite svoje telo. S tem pomagate, da telo obnovi svoje zaloge energije ter se ustrezno regenerira. Ustrezen obrok po vadbi vam bo pomagal tudi pri izgradnji mišic.

Kaj jesti?

Tudi tukaj je veliko odvisno od same vadbe, v splošnem pa se priporoča obroke, ki vsebujejo tako ogljikove hidrate, kakor tudi beljakovine.

Po "kardio" vadbi si privoščite ogljikove hidrate, kot so polnozrnate žitarice, sadje ali zelenjava. Če ste pravkar zaključili z intenzivnejšimi treningi, pa v obrok dodajte nekoliko večje število beljakovin - pusto meso, tofu, stročnice...

Kdaj jesti?

Morda si po vadbi ne boste želeli takoj jesti. Sploh med intenzivnimi vadbami telo pride v "stresno" situacijo, zaradi česar se upočasni prebava. V tem primeru lahko počakate tudi eno uro po vadbi. Sicer pa si obrok lahko privoščite takoj po vadbi.

Seveda pa je najboljše, da se o svojih obrokih posvetujete s strokovnjakom, ki vam bo glede na vaše potrebe in vrsto vadbe dal specifične nasvete, kaj bi bilo za vas najbolje.

Prirejeno po: Bustle